مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین خبر داد:

مصرف ۴میلیارد متر مکعب گاز طبیعی در سطح استان در سال ۹۴

۱۳۹۵/۰۲/۰۹ - ۱۳:۴۵:۲۷
کد خبر: ۳۹۸۲۹۲
مصرف ۴میلیارد متر مکعب گاز طبیعی در سطح استان در سال ۹۴
اسماعیل مفرد بوشهری گفت: در سال گذشته 4میلیارد و 292میلیون متر مکعب گاز در استان مصرف شده است که این آمار نشان دهنده ی افزایش 19درصدی مصرف گاز نسبت به سال 93 می باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، اسماعیل مفرد بوشهری مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین ضمن بیان اینکه میزان 4میلیارد و 292میلیون متر مکعب گاز در سال94 در استان مصرف شده افزود: مصرف گاز استان نسبت به سال93 افزایش داشته است که این افزایش مصرف بیشتر در ارتباط با مصرف نیروگاه استان بوده است.

بوشهری گفت: میزان گاز تحویلی به نیروگاه برق شهید رجایی در سال گذشته، 2میلیارد و 155میلیون متر مکعب گاز بوده که با افزایش 60درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل رکوردی در تحویل گاز به این نیروگاه ثبت شده است. وی مقدار گاز تحویلی به نیروگاه در سال94 را معادل 50درصد مصرف استان دانست و اظهار امیدواری نمود در سال95 این مقدار نیز افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت گاز در ادامه بیان کرد: در سال94 مقدار مصرف در بخش های خانگی 864میلیون متر مکعب بوده است که نسبت به میزان مصرف مدت مشابه سال قبل، افزایش جزئی نیم درصدی داشته است که با توجه به افزایش تعداد مشترکین، این موضوع نشان از توجه مردم عزیز استان به مقوله مدیریت مصرف انرژی دارد.

وی همچنین از مصرف 930میلیون متر مکعبی گاز توسط صنایع استان در سال94 خبرداد و اظهار امیدواری کرد: با برنامه ریزی های صورت پذیرفته بتوان با سرعت بیشتری زیر ساخت های لازم برای بهره گیری حداکثری بخش صنعت استان از نعمت گاز را فراهم نمود.

بوشهری با اشاره به این موضوع که بهره گیری صنایع استان از گاز علاوه بر مزایای زیست محیطی، کاهش هزینه های تولید و متعاقب آن رونق اقتصادی را به دنبال خواهد داشت تاکید کرد: گازرسانی به صنایع از اولویت های شرکت گاز در سال95 می باشد که با جدیت در مجموعه گاز استان پیگیری می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز