استاندار اردبیل:

اردبیلی‌ها سالانه ۵۰۰ میلیارد تومان در فضای مجازی هزینه می‌کنند

۱۳۹۵/۰۲/۰۹ - ۲۰:۰۱:۵۴
کد خبر: ۳۹۸۳۲۹
اردبیلی‌ها سالانه ۵۰۰ میلیارد تومان در فضای مجازی هزینه می‌کنند
استاندار اردبیل با تاکید بر توسعه اشتغال در بخش خدمات و فضای مجازی گفت: اردبیلی‌ها سالانه ۵۰۰ میلیارد تومان در فضای مجازی هزینه می‌کنند.

به گزارش برنا،مجید خدابخش در نشست هم‌اندیشی فرهنگی و اجتماعی با موضوع راهکارهای فرهنگ‌سازی و گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی در اردبیل اظهار داشت: نخستین گام برای تحقق اقتصاد مقاومتی خارج شدن از وابستگی به اقتصاد نفت و استفاده از سایر ظرفیت‌ها برای رسیدن به پویایی اقتصادی است.

وی با اشاره به وابستگی کشور به اقتصاد نفت بیان کرد:‌ با وابستگی به نفت هیچ گاه اقتصاد مقاوم نمی‌شود چرا که با نوسان در بازار نفت اقتصاد نیز دچار نوسان می‌شود اما در حال حاضر نیز در این حوزه وابستگی وجود دارد و مردم با یارانه‌ای که دریافت می‌کنند همگی وابسته به نفت هستند.

خدابخش با تاکید بر توسعه اشتغال در بخش خدمات و فضای مجازی تصریح کرد: در زمینه خدمات ظرفیت‌های بسیار بالایی در سطح استان اردبیل وجود دارد و فضای کار به ارزان‌ترین شکل ممکن فراهم است اما در حوزه گفتمان‌سازی و فرهنگ سازی در این زمینه نارسایی‌های زیادی وجود دارد و باید فرهنگ توسعه اشتغال در بخش خدمات در جامعه ترویج شود.

استاندار اردبیل با اشاره به درآمدزایی 39 هزار میلیارد تومانی فضای مجازی در کشور گفت: اردبیلی‌ها در این زمینه سالانه 500 میلیارد تومان هزینه کرده و در حوزه فضای مجازی صرف می‌کنند اما در مقابل به دلیل ضعف فرهنگی نمی‌توانند از ظرفیت این فضا برای کسب درآمد و اشتغال استفاده کنند.

خدابخش با تشریح تجربه موفق سایر کشورها در حوزه استفاده از فضای مجازی و بخش خدمات اظهار کرد: از مجموع درآمد کشور آمریکا یک درصد از بخش کشاورزی، 20 درصد از بخش صنعت و مابقی از بخش خدمات بوده که این امر بیانگر ظرفیت بخش خدمات است و برای بهره‌مندی از این ظرفیت‌ها باید آگاه سازی لازم به افراد جویای کار و جوانان از طریق دولت، دانشگاه و خانواده انجام شود.

استاندار اردبیل با اشاره به اصل 44 قانون اساسی در مورد برون‌سپاری و واگذاری خدمات دولت به بخش خصوصی گفت: این اصل اجازه احداث کارخانه و یا واحد تولیدی را به دولت نمی‌دهد و مطابق با آن دولت تنها در زمینه تامین زیرساخت‌ها، اعطای تسهیلات، آموزش و سایر حوزه‌های زیرساختی باید وارد شود و مابقی امور در زمینه راه‌اندازی واحدها و فعالیت به بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران واگذار شود.

وی در مورد تعطیلی 7 هزار بنگاه اقتصادی در کشور بیان کرد: ورود دوباره این واحدها به چرخه تولید و درآمدزایی نیازمند ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است که در این زمینه نیز ما به یک تغییر رویکرد مردمی در زمینه سرمایه‌گذار نیازمندیم تا مردم با دید منفی به سرمایه‌گذار نگاه نکنند و با تغییر رویکرد پذیرا و حامی این سرمایه‌گذاران باشند تا بتوان تولید و اقتصاد را رونق دوباره بخشید.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل توجه به صادرات محصولات بومی، حمایت از کشاورزی، توسعه اشتغال در بخش خدمات و فضای مجازی، توسعه سرمایه‌گذاری‌های شبه دولتی و توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان و ورود مردم عادی به چرخه تولید و خدمات را از راهکارهای مهم تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.

وی  افزود: در دو ماه گذشته در زمینه جذب سرمایه‌گذاران شبه‌دولتی به بنگاه‌های اقتصادی استان اقدامات بسیاری انجام شده که امیدواریم با جذب این افراد بتوانیم رونق تولید و درآمدزایی را در استان شاهد باشیم تا این امر منجر به تحقق اقتصاد مقاومتی در منطقه شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز