استاندار:

نقش نیشابور در توسعه خراسان رضوی برجسته است

۱۳۹۵/۰۲/۰۹ - ۱۳:۱۴:۵۸
کد خبر: ۳۹۸۳۳۲
نقش نیشابور در توسعه خراسان رضوی برجسته است
استاندار خراسان رضوی در نخستین سمپوزیوم تخصصی هیپوفیز با عنوان «بازتاب هفت هورمون هیپوفیز در هفت شهر عشق عطار» حضور یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا از نیشابور، علی رضا رشیدیان در این سمپوزیوم اظهار داشت: این خطه دیار دهها و هزاران عالم و دانشمند بزرگ بوده است، بزرگانی چون فضل بن شاذان، خرقانی، فردوسی، عطار، ادیب نیشابوری و بسیاری دیگر برای خراسان بزرگ و ایران اسلامی شکوه آفریده اند.

وی  با بیان این که نیشابور فیروزه ی درخشان ایران زمین و مهد علم، اندیشه، ادب و فرهنگ است؛ افزود: این خطه جایگاهی استوار در تاریخ این سرزمین دارد و هیچ حادثه ای از تاخت و تاز دشمنان تا سیل و زلزله نتوانست آن را در هم فروریزد.

استاندار خراسان رضوی گفت: عرفان به دنبال تعالی روح است و طب به دنبال تعالی جسم که هر دوی این‌ها برای رسیدن به اوج، برای انسان ضروری است.

رشیدیان خاطر نشان کرد: نیشابور ابر شهر تاریخی ایران، به‌عنوان مرکز علمی و کانون اندیشه در جهان، همیشه زبانزد بوده است.

وی  تصریح کرد: بزرگان نیشابور سال‌ها عمر خویش را در راه معرفت صرف کردند و این شهر به‌وسیله این اقدامات علمی است که در سطح جهان شهرت یافته است.

استاندار خراسان رضوی افزود: از طب، شعر و ادب، عرفان، ریاضی، نجوم و بسیار علم‌های دیگر را در این شهر به‌راحتی می‌توان یافت که در سطح جهان بی‌نظیر است.

رشیدیان گفت: نقش تاریخی نیشابور در برقراری رابطه علمی، فرهنگی و اقتصادی با جهان بسیار شاخص است.

وی افزود: اهمیت این روابط در توسعه اقتصادی خراسان بزرگ در گذشته نمود فراوانی داشته است لذا باید تلاش کرد این نقش در عصر جدید دوباره احیا شود.

استاندار خراسان رضوی با تقدیر از برگزاری این همایش گفت: برگزاری این نوع همایش‌ها و برنامه‌ها با حضور استادان صاحب‌نظر و پزشکان برتر جهانی جای بسیار قدردانی دارد.

همچنین در ادامه این همایش تمبر یادبود 'همایش اوج انسان' با حضور استاندار خراسان رضوی، فرماندار ویژه نیشابور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، نماینده ارشد وزارت خارجه در شمال شرق کشور و میهمانان خارجی رونمایی شد.

نشان افتخار شهروندی نیشابور نیز که سیمرغ فیروزه ای است به میهمانان همایش اوج انسان اعطا شد.

بر این اساس به سخنرانان این همایش و همچنین مقامات سیاسی خارجی کشورهای عراق، افغانستان، ترکیه و پاکستان نیز نشان شهروند افتخاری نیشابور به پاس همکاری فراوان در برگزاری آن اعطا شد.

این همایش با حضور 20 متخصص برجسته خارجی و 90 نفر از متخصصان، مورخان و شخصیتهای فرهنگی در فرهنگسرای سیمرغ نیشابور از دیروز آغاز شده و تا عصر امروز ادامه دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز