امام جمعه ایلام: انتخابات نماد مردم سالاری دینی و ملی در ایران اسلامی است

۱۳۹۵/۰۲/۱۰ - ۱۸:۰۱:۰۹
کد خبر: ۳۹۸۵۳۱
امام جمعه ایلام: انتخابات نماد مردم سالاری دینی و ملی در ایران اسلامی است
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: انتخابات در ایران اسلامی نماد مردم سالاری دینی و ملی است.

به گزارش خبرگزاری برنا-ایلام- حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی در خطبه های نماز جمعه این هفته ایلام اظهار کرد: بعد از پایان یافتن انتخابات و مشخص شدن نمایندگان منتخب مردم، فضای جامعه به ویژه میان نامزدها و هواداران آنها باید از رقابتی به سمت رفاقت، همدلی، تعامل و همراهی سوق داده شود. 
وی افزود: نامزدهایی که بیشترین رای را کسب کرده اند در واقع وکیل آحاد مردم و نماینده کل کشور هستند نه نماینده قبیله، اقوام، احزاب، گروه ها و افراد خاص بنابراین باید برای رفع مشکلات همه اقشار تلاش کنند. 
حجت الاسلام لطفی تاکید کرد: نمایندگان منتخب راه یافته به مجلس شورای اسلامی باید به طور جدی با پایبندی به وظایف قانونی و دینی خود به خواسته ها و مشکلات جامعه که در این برهه زمانی مسایل اقتصادی و معیشتی مهمترین دغدغه و خواسته مردم است، توجه و اهتمام داشته باشند. 
وی یکی دیگر از مهمترین موضوع های روز کشور را توقیف و مصادره 2 میلیارد دلار از دارایی های ایران از سوی آمریکا به بهانه واهی دانست و گفت: آمریکا بدون توجه به مفاد برجام و با گستاخی، بدقولی و عهدشکنی نه تنها توافق برجام را عملی نکرد بلکه علاوه بر وضع تحریم های جدید اقدام به دست درازی به پول های ایران نیز کرده است. 
خطیب جمعه ایلام خواستار جواب قاطع و محکم دستگاه مسئول دیپلماسی کشور به این گستاخی و غارتگری آمریکا که ناقض توافق برجام است شد. 
وی با تایید و تاکید بر موضع رئیس جمهوری در قبال این اقدام گستاخانه اظهار کرد: آمریکا با این حرکت امنیت مالی و پولی دنیا را بر هم زده است چرا که اموال یک کشور در بانک های کشوری دیگر امانت محسوب می شود و باید آن را باز گرداند در حالیکه آنها با علم به این موضوع به پول های ایران دست درازی کرده است. 
وی افزود: آمریکایی ها اسنادی دارند که در انفجار 11 سپتامبر سال 2002 میلادی برج های دوقلوی نیویورک، 15 تبعه خارجی دست داشته اند که 12 نفر از آنها تبعه سعودی و سه نفر نیز از اتباع امارات، مصر و سوریه بوده اند. 
حجت الاسلام لطفی یادآور شد: دولتمردان و سیاستمداران آمریکایی در برابر این اسناد محکم به علت تهدید رژیم سعودی مبنی بر خروج سرمایه های خود از آمریکا سکوت کردند اما به بهانه های واهی بدون اسناد و مدرک در خصوص انفجار سال 61 بیروت، ایران را متهم و به اموالش دست درازی کرده اند. 
وی اضافه کرد: هر گاه دولت و ملت در مقابل تهدیدها و مواضع سلطه جویانه آمریکا قاطع ایستادند دشمن عقب نشینی کرد و از مواضع خود کوتاه آمده است اما هر وقت از در التماس، خواهش، کوتاهی و ضعف با آنها برخورد شد، گستاخ تر شدند. 
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: ایستادگی و مقاومت مردم و مسئولان در برابر شیطنت ها و زیاده خواهی های آمریکا تنها راه شکست دشمنان است و باید در برابر آمریکایی ها مقابله به مثل کرد. 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز