امام جمعه موقت اصفهان

رژیم عربستان یک رژیم گردن زن، تفرقه‌افکن و داعش ساز است

۱۳۹۵/۰۲/۱۱ - ۰۰:۳۹:۲۲
کد خبر: ۳۹۸۶۰۲
رژیم عربستان یک رژیم گردن زن، تفرقه‌افکن و داعش ساز است
امام جمعه موقت اصفهان گفت: پیشنهاد ما این است که در سازمان کنفرانس اسلامی کمیسیونی در خصوص حج تشکیل و در مورد آن برنامه ریزی شود تا حجی با عزت و امنیت و دشمن هراس برگزار شود.

به گزارش برنا از اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان، با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در خصوص کارگران به چند نکته از سخنان رهبری اشاره و اظهار کرد: جامعه کارگری پس از انقلاب تاکنون به هیچ یک از خواسته‌های ضد انقلاب و دشمنان پاسخ مثبت نداده است و زمانی که صحبت از کارگر می‌شود، فقط به افرادی که فعالیت بدنی می‌کنند کارگر گفته نمی‌شود بلکه، افرادی که هم از فکر خود وهم از علم خود هم استفاده می‌کنند باید از مزیت‌های کارگری برخوردار باشند.

وی به برخی نکات مهم سخنان رهبری اشاره کرد و افزود: تقویت تولید داخل باید مدنظر باشد و امروز حدود 60 درصد کارگاه‌های کشور تعطیل یا نیمه تعطیل هستند، ورود اجناسی که مشابه داخلی دارد باید ممنوع شود، نظارت دولت باید بر وارد محکم باشد، توافق برجام روی کاغد بوده و آمریکا هنوز دشمن ما است و ایران هراسی را در دستور کار دارد و مشکلات اقتصادی این کشور فقط در داخل حل می شود.

امام جمعه موقت اصفهان به رایزنی‌های مقامات ایران و عربستان در خصوص حج اشاره کرد و گفت: حج حق همه مسلمانان است که به دلایل جغرافیایی و سیاسی مرکز اسلام و خانه خدا در عربستان قرار داده شده است و نمی توان از ورود مردم برای حج گذاردن جلوگیری کند. متاسفانه رژیم عربستان یک رژیم گردن زن، تفرقه‌افکن و داعش ساز است که دست در دست دشمنان دارد.

مهدوی تصریح کرد: متاسفانه در سال گذشته و در حرم امن الهی به دلیل بی تدبیری مسئولان حج کشور مقصد، تعداد زیادی از زائران فوت کردند و حتی عده‌ای به دلیل سهل انگاری مقامات مسئول کشور عربستان جان خود را از دست دادند.

وی تاکید کرد: رژیم عربستان نه عذرخواهی می کند و نه می خواهد جبران کند و نه در این مدت تصمیمی برای امنیت حجاج گرفته است. این در حالی است که آنها گردن زدن را خوب بلدند و گردن افرادی مثل شیخ نمر را می زنند، به یمن و بحرین لشکرکشی می‌کنند و به پرورش داعش ادامه می دهند. پیشنهاد ما این است که در سازمان کنفرانس اسلامی کمیسیونی در خصوص حج تشکیل و در مورد آن برنامه ریزی شود تا حجی با عزت و امنیت و دشمن هراس برگزار شود.

امام جمعه موقت اصفهان به بحث امنیت اخلاقی و حواشی پیرامون آن پرداخت و گفت: باید به خاطر این اتفاق از نیروی انتظامی تشکر کرد، اما باید بدانیم که این‌ها حداقل حدود الهی است و ما هنوز نتوانسته ایم جمیع واجبات را در کشور پیاده کنیم. متاسفانه دو فرضیه امر به معروف و نهی از منکر در کشور در حال ترک شدن است و هنوز قانون سال گذشته مجلس اجرایی نشده، اما دشمن همچنان کار خود را ادامه می دهد.

مهدوی ادامه داد: برخی مسولان دانسته یا نادانسته  در خصوص امنیت اخلاقی صحبت هایی مطرح می‌کنند که به جای اینکه این نکات را در جلسات خصوصی مطرح کنند در رسانه‌ها و فضای عمومی مطرح می‌کنند. سوال اینجاست که آیا این هدف سیاسی پشتش وجود دارد؟ این درحالی است که در این اوضاع باید همه دست به دست هم بدهیم تا امنیت کشور را بر قرار کنیم.

وی تاکید کرد: در موضوع امنیت اخلاقی اصلا درگیر شدن به مصلحت نیست و درگیری با افراد متعلق به اروپاییان و آمریکایی‌هاست ما باید با آرامش با هنجارشکنان برخورد و خواهران تحصیل کرده مستقر در مراکز باید با صحبت دختران را قانع کنند چراکه کار عقلی قطعا جواب بهتری دارد .ما باید بررسی کنیم که چرا نتوانسته ایم پیام شیرین اسلام را برای خواهرانمان درست تبیین کنیم.

امام جمعه موقت اصفهان به انتقاد از برخی اتفاقات هفته نکوداشت پرداخت و خاطرنشان کرد: کار کار خیرخواهانه‌ای برای اصفهان است، اما در مقام عمل مشکل‌دار می شود. آقایان مسئول بهتر است قبل از این برنامه ها با نخبگان و علمای شهر جلسه بگیرید.

مهدوی تصریح کرد: چطور ما که می خواهیم صدا مناجات و اذان خدا را پخش کنیم برای کاشی‌های مسجد امام(ره) مضر است، اما باندهای هفته نکوداشت در کنار آثار تاریخی کاشی‌ها را کاری نمی کند؟ چطور برخی‌ها برای این کارها پول دارند، اما برای کارهای فرهنگی و دینی پول ندارند؟

وی اظهار کرد: بارها و بارها اعلام کرده‌ایم مجدد هم اعلام می کنیم که لوله ای که برای یزد آب می برد با یک سه راهی کاری کنید که به مردم شرق اصفهان هم آب برساند مردم در منطقه شرق با مشکلات زیادی مواجه‌اند.


 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز