با حضورآیت الله العظمی نوری همدانی:

بانک جامع اطلاعات شهدای روحانی رونمایی شد

۱۳۹۵/۰۲/۱۱ - ۰۹:۵۲:۰۳
کد خبر: ۳۹۸۷۲۹
بانک جامع اطلاعات شهدای روحانی رونمایی شد
مراسم رونمایی از بانک جامع اطلاعات شهدای روحانی تهیه شده توسط دفترتبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با حضور حضرت آیت الله نوری همدانی عصر امروز جمعه در دفتر معظم له برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، بانک اطلاعات شهدای روحانی  که با حضورحجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی در دفتر حضرت آیت الله نوری همدانی توسط این مرجع تقلید رونمایی گردید.

بر اساس این گزارش:  در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین واعظی رئیس دفتر تبلیغات به بیان فعالیت های این دفتر در ۸سال دفاع مقدس پرداخت و خاطر نشان ساخت: از آغاز جنگ تحمیلی یکی از فعالیت ها و وظایف این نهاد حوزوی، اعزام روحانیون به جبهه ها بوده که در تمامی موارد رزمی و تبلیغی فعال بودند و همچنین بخش زیادی از این علما به درجه رفیع شهادت رسیدند.

وی افزود: دفتر تبلیغات اطلاعات شهدای روحانی را با استفاده از مجله‌های حوزوی منعکس می‌کرد و طی دوره‌ای در قالب سه جلد اطلاعات را به صورت مکتوب جمع‌آوری کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین واعظی اضافه کرد: ‌بانک اطلاعات جامع شهدای روحانی نزدیک به 4 هزار و 183 شهید روحانی را از 298 شهر و شهرستان معرفی می‌کند که در میان زادگاه‌های شهدای روحانی، تهران 279 شهید، اصفهان 182 شهید و قم 110 شهید را تقدیم انقلاب کرده است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از دسته بندی اطلاعات شهدای روحانی در 6 محور خبر داد و افزود: مشخصات فردی، محل تولد، وضعیت تاهل، جزئیات شیوه شهادت، تحصیلات کلاسیک و حوزوی شهدا در سامانه جامع اطلاعات شهدای روحانی ثبت شده است که بر اساس این اطلاعات نزدیک به 26 مجتهد، 21 طلبه سطح چهار و 788 طلبه سطوح مقدماتی در میان شهدای روحانی وجود داشته است.

وی با بیان اینکه 4 هزار و 98 نفر از شهدای روحانی شیعه و 85 نفر آنها از اهل تسنن بوده‌اند، عنوان کرد:‌ در میان مناطق جنگی هشت سال دفاع مقدس، شلمچه با 966 نفر بیشترین شهدای روحانی را به خود اختصاص داده است.

 

نظر شما