دستگیری سارق سه و نیم میلیاردی داروخانه

۱۳۹۵/۰۲/۱۱ - ۱۱:۵۷:۰۰
کد خبر: ۳۹۸۸۳۱
دستگیری سارق سه و نیم میلیاردی داروخانه
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان از دستگیری یک سارق به اتهام سرقت از داروخانه به ارزش سه میلیارد و پانصد هزار ریال در قم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سرهنگ احمد کرمی اظهارداشت: در پی شکایت مدیر یک داروخانه مبنی بر اینکه در حسابرسی مالی متوجه سرقت داروهای گران قیمت و وجوه نقد موجودی صندوق به ارزش بیش از سه میلیارد و پانصد هزار ریال در طی دو سال گذشته شده که بلافاصله موضوع در دستور کار مأموران آگاهی استان قم قرار گرفت.

به گفته وی کارآگاهان این پلیس جهت پیگیری موضوع و بررسی صحت آن، به صورت میدانی و پوششی به محل عزیمت و اقدام به زیر نظر گرفتن تردد و مراوده کلیه کار کنان محل و مظنونین معرفی شده و همچنین بازبینی دوربین های مداربسته کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان افزود: در بررسی های انجام شده مشخص شد دوربین ها علیرغم تصویربرداری به علت خاموشی ناگهانی در ساعات پایانی شب و تاریکی محل قادر به ضبط تصاویر قابل بهره برداری نیستند و ظاهراً به صورت عمدی سیستم روشنایی قطع شده است.

سرهنگ کرمی گفت: متعاقباً مأموران جهت پیگیری موضوع بدون اطلاع کلیه کارکنان داروخانه مالباخته را نسبت به نصب دوربین مدار بسته مجهز به مادون دید در شب در محل و ضبط تصاویر و رصد فعالیت کارکنان راهنمایی کردند.

وی ادامه داد: با بررسی دقیق تصاویر بدست آمده مشخص شد متهم در شیفت کاری خود پس از قطع جریان برق با سوء استفاده از غفلت صندوقدار به صورت مکرر و هدفمند اقدام به سرقت وجوه صندوق و داروها از انبار و جاسازی اموال مسروقه در داخل خودرو پراید شخصی که بدین منظور جلوی داروخانه پارک شده می کند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم گفت:نامبرده که پس از هماهنگی با مقام قضائی استان دستگیر شد در تحقیقات اولیه منکر واقعیت بود اما با توجه به دلایل و شواهد موجود به ناچار اعتراف کرد.

وی افزود: متهم اذعان کرد، با توجه به مراودات مالی بسیار و عدم نظارت و کنترل دقیق طی دو سال اخیر که در داروخانه فعالیت داشته گاهاً از طریق قطع کردن برق و سیستم ضبط تصاویر دوربین های مداربسته در هنگامی که صندوقدار که تنها همکارش در شیفت شب بوده جهت انجام امورات شخصی صندوق را ترک می کرده اقدام به سرقت وجوه و داروهای کمیاب و گران قیمت و فروش آن می کرده است.

سرهنگ کرمی گفت: نامبرده پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان و در نهایت با قرار صادره روانه زندان شد.

رئیس پلیس آگاهی استان قم ضمن توصیه به نصب دوربین های مداربسته در محل کسب، بر استخدام افراد صلاحیت دار تاکید کرد.

نظر شما