نشست شورای کشاورزی واطفاء حریق شهرستان پلدختربرگزار شد

۱۳۹۵/۰۲/۱۱ - ۱۵:۰۷:۳۶
کد خبر: ۳۹۹۰۲۵
نشست شورای کشاورزی واطفاء حریق شهرستان پلدختربرگزار شد
نشست شورای کشاورزی واطفاء حریق شهرستان پلدختر با حضور فرماندار ودیگر اعضای ستاد درمحل فرمانداری شهرستان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ، نشست شورای کشاورزی واطفاء حریق شهرستان پلدختر با حضور فرماندار ودیگر اعضای ستاد درمحل فرمانداری شهرستان برگزار شد .

برگایه این گزارش در این نشست ، نورالدین درمنان فرماندار پلدختر با اشاره به آثار مخرب سیل اخیر بر کشاورزی  وزیر ساخت های منطقه گفت: انتظار داریم مشسئولین ارشد استانی وکشوری توجه ویژه به پلدختر داشته باشند.

وی مشارکت خود مردم در حل چالش ها ومشکلات را مهم ارزیابی کرد وافزود: در سال اقتصاد مقاومتی ، اقدام وعمل مدیران باید تعصب صنفی به حیطه کار خود داشته باشند.

درمنان با اشاره به فرارسیدن فصل برداشت محصولات کشاورزی خواهان فعال شدن کمیسیون ها وارائه گزارشات در این خصوص به فرمانداری شد.

وی در بخش دیگر از گفته های خود با اشاره به میزان زیاد بارندگی ها ورشد پوشش گیاهی منطقه به امر پیشگیری از بروز آتش سوزی ها در مزارع ومراتع وجنگلها اشاره کرد و یادآور شد ادارات ودستگاه های اجرایی هرکدام به نوبه خود بوسیله استقرار امکانات لازم ونیروی انسانی کافی وآماده برای مقابله با بحران احتمالی آتش سوزی بایددر آمادگی کامل باشند.

گفتنی است در این جلسه سرپرست جهاد کشاورزی پلدختر گفت: 3 هزارهکتار گندم  آبی و14 هزار هکتارگندم دیم 6 هزارهکتار جو و3800 هکتارکلزا برای برداشت محصول داریم .

نظری با بیان اینکه سیل اخیر به جاده های بین مزارع آسیب های زیادی زده است ازشورای  کشاورزی شهرستان خواست تا در این زمینه زیرساخت های لازم را برای عبور ماشین آلات کشاورزی واز جمله کامباین ها فراهم وبه سازی  کنند.

گفتنی است که در این جلسه بحث سلامت کشاورزان ، بهینه سازی جاده های بین مزارع ، تمهیدات لازم برای مقابله حریق پس از برداشت محصول در مزارع چگونگی خرید محصولات  مورد بررسی قرار گرفت.

 

نظر شما