رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین خبر داد:

تاسیس بیمارستان ۷۰۰تختخوابی در استان قزوین

۱۳۹۵/۰۲/۱۱ - ۱۵:۱۰:۲۴
کد خبر: ۳۹۹۰۲۸
تاسیس بیمارستان ۷۰۰تختخوابی در استان قزوین
منوچهر مهرام گفت: با پیش بینی ۱۰هکتار زمین در محدوده میدان مادر درصدد احداث بیمارستان ۷۰۰تختخوابی هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، منوچهر مهرام رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین به مناسبت هفته سلامت در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان که در محل سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد از کلید خوردن بیمارستان 700تختخوابی در قزوین خبر داد و گفت: با پیش بینی ۱۰هکتار زمین در محدوده میدان مادر درصدد احداث بیمارستان ۷۰۰تختخوابی هستیم که با تکمیل آن می توان بخشی از نیازهای درمانی استان را جوابگو بود.

مهرام افزود: ساخت این بیمارستان بیش از ۲۰۰میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و تجهیز آن نیز حدود ۲۰۰میلیارد تومان اعتبار لازم دارد که باید برای تامین منابع ملی و استانی و جذب کمک خیرین اقدام لازم صورت گیرد.

وی تصریح کرد: بیمارستان شهیدرجایی هم نوسازی و بهسازی می شود و با اجرای طرح توسعه در زمین الحاقی آن می توان خدمات این مرکز را تقویت کرد.    

رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: برای تامین نیازهای درمانی شهرک مهرگان یک پایگاه اورژانس در این منطقه در هفته گذشته راه اندازی شد که با استقبال مردم روبرو شده و ما را مجاب کرده که خدمات بیشتری در این محدوده ارائه کنیم که امیدواریم یک مرکز بهداشتی را در مهرگان راه اندازی کنیم.

مهرام همچنین عنوان کرد: در بخش اورژانس با ۳۸دستگاه آمبولانس کمبودهای زیادی داریم و باید حداقل ۱۴دستگاه دیگر از آمبولانس های مورد نیاز را تامین کنیم.

وی در خصوص تماس های غیر واقعی در اورژانس هم گفت: ۶۱درصد تماس های تلفنی با مرکز فوریت های پزشکی مزاحمت است و این کار ما را با مشکلات جدی روبرو کرده و تداوم این روند می تواند جان بیماران نیازمند به خدمات اورژانسی را با مشکل جدی روبرو کند.

مهرام همچنین از ۳۰هزار و ۵۰۰ماموریت در سال گذشته خبر داد و گفت: در سال گذشته ۳۰هزارو ۵۰۰ماموریت توسط اورژانس انجام شد که نسبت به سال قبل از آن ۳۷درصد افزایش یافت و زمان رسیدن به سر صحنه ۱۴ثانیه هم کاهش یافته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در خصوص گران بودن خدمات دندانپزشکی هم گفت: این مشکل کشوری است و ما تلاش می کنیم با ایجاد فضاهای جدید و توسعه خدمات در واحدهای وابسته به دانشکده دندانپزشکی رضایت مردم را جلب کنیم.

مهرام افزود: با اجرای طرح سلامت دهان و دندان سال گذشته ۱۱۰هزار دانش آموز در طرح سلامت شرکت کردند و بیش از یک میلیارد تومان در دو نوبت هزینه شد تا سلامت آینده سازان تضمین شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: تلاش می کنیم شکایت از درمان کمتر شود و با ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی زمینه رضایت از مردم فراهم شود.

وی گفت: رسانه ها در اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم نقش موثری دارند و امیدواریم با تداوم همکاری خبرنگاران بتوانیم کارهای خوبی در حوزه بهداشت و درمان ایفا کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز