معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان خبرداد:

برگزاری جشنواره تولیدات فیلم‌های تلویزیونی رضوی در سطح ملی در استان

۱۳۹۵/۰۲/۱۲ - ۰۹:۲۳:۱۸
کد خبر: ۳۹۹۱۹۶
برگزاری جشنواره تولیدات فیلم‌های تلویزیونی رضوی در سطح ملی در استان
معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان زمان برگزاری جشنواره سراسری تولیدات تلویزیونی رضوی را ۱۳ تا ۱۵ مردادماه امسال اعلام کرد

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ،ماشالله امان الهی بهاروند معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان زمان برگزاری جشنواره سراسری تولیدات تلویزیونی رضوی را ۱۳ تا ۱۵ مردادماه امسال اعلام کرد و گفت: جشنواره تولیدات تلویزیونی رضوی مختص فیلم و تولیدات تلویزیونی رضوی نیست و فیلم‌های با موضوعات دینی و مذهبی نیز می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

ماشاءالله امان‌الهی‌بهاروند از برگزاری جشنواره تولیدات فیلم‌های تلویزیونی رضوی در سطح ملی در استان خبرداد و گفت: فراخوان این جشنواره برای اطلاع‎رسانی بهتر به علاقه‌مندان منتشر شده و در حال توزیع است .

وی با اشاره به این‌که محور اصلی موضوعات فیلم‌هایی که به جشنواره ارسال می‌شوند فرهنگ رضوی است، اظهار کرد: فیلم‌هایی که درزمینهٔ مذهبی و دینی هستند برای شرکت و حضور در جشنواره مجاز هستند.

,وی بابیان این‌که اشاعه و ترویج فرهنگ نبوی، علوی و رضوی؛ از اهداف اصلی برگزاری جشنواره رضوی است، تصریح کرد: این اهداف شامل بحث‌هایی در رابطه با پیامبر اکرم(ص)، سیره علوی، ائمه اطهار(ع) و خود امام رضا(ع)، که محور اصلی جشنواره است، می‌شود.

امان الهی بهاروندبا بیان اینکه با مباحث دینی، ائمه اطهار(ع) و سایر امامان ساخته‌شده‌اند، نیز می‌توانند در جشنواره شرکت کنند.

وی ادامه داد: به‌نوعی می‌توان گفت جشنواره امسال یک جشنواره دینی است، چراکه سایر فیلم‌ها و تولیدات تلویزیونی که دارای موضوعات ارزشی، دینی، اخلاقی و سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی هستند، می‌توانند در بخش مسابقه جشنواره شرکت کنند.

بهاروند بیان کرد: علاوه بر فیلم‌ها و تولیدات تلویزیونی درزمینهٔ فرهنگ رضوی که شامل احادیث حکمت‌ها، داستان‌ها، پیام‌ها و سیره رضوی می‌شود، فیلم‌های با مباحث ارزشی و دینی جزء آثار موردپذیرش جشنواره هستند.

وی با اشاره به این‌که جشنواره تولیدات تلویزیونی رضوی شامل سه بخش است، ادامه داد: بخش اول فرهنگ رضوی است که شامل احادیث، پیام‌ها، داستان‌ها و سیره رضوی است، بخش دوم سبک زندگی اسلامی است که شامل فضای هنری، معنوی، الگوی مفاهیم دینی و فضای اخلاقی است و بخش سوم اهل‌بیت(ع) است که همه امامان و سیره آن‌ها را در برمی‌گیرد.

بهاروند با اشاره به این‌که این جشنواره ۱۳ تا ۱۵ مردادماه در مرکز استان برگزار می‌شود، عنوان کرد: از برخی از پیشکسوتان و شخصیت‌های هنری برای حضور در جشنواره دعوت به عمل می‌آید.

وی با اشاره به این‌که برنامه‌های جانبی برای برگزاری در این دوره از جشنواره در نظر گرفته‌شده است، بیان کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی، نقد فیلم و برنامه‌های گردشگری ازجمله برنامه‌های جانبی است که در خلال برگزاری هشتمین جشنواره تولیدات تلویزیونی رضوی برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان عنوان کرد: برای داوری آثار ارسالی از اساتید و افراد مطرح کشوری که ازلحاظ علمی و تجربی توان داشته و خودشان در عرصه سینما، فیلم و تولیدات تلویزیونی فعالیت داشته باشند، بهره می‌گیریم.

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز