مشاور مدیرعامل و مدیر امور نفت و انرژی سازمان منطقه آزاد قشم؛

ظرفیت گاز قشم به ۴۵ میلیون متر مکعب در روز افزایش خواهد یافت

۱۳۹۵/۰۲/۱۵ - ۰۷:۴۷:۵۶
کد خبر: ۴۰۰۶۰۳
ظرفیت گاز قشم به ۴۵ میلیون متر مکعب در روز افزایش خواهد یافت
مشاور مدیرعامل و مدیر امور نفت و انرژی سازمان منطقه آزاد قشم از برنامه افزایش ظرفیت گاز این جزیره به 45 میلیون متر مکعب در روز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، محمد جواد دهقانی با بیان این مطلب گفت: با توجه به اجرای چندین طرح جامع حوزه نفت و انرژی در جزیره قشم، ظرفیت گاز این منطقه در آینده به حدود 45 میلیون متر مکعب خواهد رسید.

وی ادامه داد: طرح انتقال 35 میلیون متر مکعب گاز در روز به جزیره قشم از سوی شرکت ملی گاز ایران در منطقه هرمزگان و از طریق خط هفتم انتقال سراسری گاز که از مسیر عسلویه به سمت جاسک، چابهار و هند و پاکستان انتقال می یابد، وارد جزیره قشم خواهد شد.

این مقام مسئول هدف از انتقال گاز به جزیره قشم از خط هفتم انتقال گاز عسلویه را تامین سوخت مورد نیاز نیروگاه ها، پالایشگاه ها، طرح های عظیم شهرک پتروشیمی، شهرک های تولا و فجر جزیره قشم و طرح های توسعه ای شهری و روستایی در این منطقه برشمرد.

وی اظهار کرد: چند طرح جامع پالایش نفت خام سنگین و فوق سنگین، ذخیره سازی نفت خام و فرآورده های نفتی، تولید محصولات پایین دستی صنایع پتروشیمی و مشتقات آن و همچنین سوخت رسانی به کشتی ها و تولید برق و آب در جزیره قشم که در حال اجرا می باشد به تامین سوخت گاز نیاز دارند.

دهقانی با اعلام اینکه طرح ها، نقشه ها و گزارشات این پروژه به شرکت ملی گاز ایران ارائه شده است، گفت: مدیرعامل شرکت گاز استان هرمزگان و هیات همراه به تازگی در نشست با حمیدرضا مومنی رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم راه های اجرای این طرح را که با اعتبارات مورد نیاز اجرایی خواهد شد، بررسی کردند.

وی یادآور شد: هزینه انتقال خطوط لوله از مسیر اصلی به شرکت ها، صنایع و شهرک ها در جزیره قشم از طریق خود مصرف کنندگان تامین خواهد شد.

بنا به این گزارش، از زمان برداشته شدن تحریم ها و موفقیت ایران در مساله برجام، جزیره قشم در جنوب ایران به دلیل ظرفیت های مهم اقتصادی مورد توجه سرمایه گذاران مختلف داخلی و خارجی قرار گرفته و مسئولان سازمان منطقه آزاد قشم نیز درپی ایجاد زیرساخت های مورد نیاز فعالان اقتصادی هستند که  انتقال 35 میلیون متر مکعب گاز در روز به این جزیره یکی از موفق ترین طرح های زیرساختی برای توسعه همه جانبه جزیره محسوب می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز