در کشورهای ایران، آلمان و صربستان

کنفرانس بین‌المللی مناسبات علوم انسانی و تمدن اسلامی برگزار می‌شود

۱۳۹۵/۰۲/۱۵ - ۱۰:۰۴:۰۱
کد خبر: ۴۰۰۶۶۹
کنفرانس بین‌المللی مناسبات علوم انسانی و تمدن اسلامی برگزار می‌شود
دبیر کنفرانس بین‌المللی مناسبات علوم انسانی و تمدن اسلامی از برگزاری این کنفرانس در کشورهای ایران، آلمان و صربستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت‌الاسلام حسین عندلیت در نشست خبری کنفرانس بین‌المللی مناسبات علوم انسانی و تمدن اسلامی که در دانشگاه مجازی المصطفی برگزار شد، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی در کشور، اظهار کرد: بر این اساس طرح برگزاری کنفرانس بین‌المللی مناسبات علوم انسانی و تمدن اسلامی از دو سال قبل با همکاری مؤسسات، دانشگاه‌ها و برخی مراکز بین‌المللی و حوزوی مطرح شد.

وی با اشاره به نظرات مقام معظم رهبری در خصوص نحوه شکل گیری تمدن اسلامی و توسعه و پیشرفت کشور، خاطرنشان کرد: شکل‌گیری نظام، تشکیل حکومت اسلامی، دولت اسلامی و تمدن اسلامی با تأمین زیرساخت‌های نظری در بستر علوم انسانی اسلامی محقق می‌شود.

دبیر کنفرانس بین‌المللی مناسبات علوم انسانی و تمدن اسلامی محورهای این کنفرانس را شامل مناسبات علم مدیریت و تمدن اسلامی، مناسبات جامعه‌شناسی با تمدن اسلامی، مناسبات علم اقتصاد و تمدن اسلامی، مناسبات روانشناسی با رویکرد اسلامی با تمدن اسلامی، جایگاه مناسبات فقه و حقوق و  اصول، فلسفه و عرفان، علم کلام، علم تفسیر و علوم قرآن، علم رجال و حدیث شناسی، قواعد فقهی و علوم میان رشته‌ای در تولید تمدن اسلامی دانست.

وی با بیان اینکه تبیین نقش نهادها و مراکز فرهنگی و مذهبی از جمله حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها و کانون‌ها و مؤسسات فرهنگی در تمدن اسلامی یکی دیگر از محورهای این کنفرانس است، افزود: مؤسسات و کانون‌های فرهنگی ظرفیت‌های فراوانی در شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی دارند و در این زمینه یکی از برنامه‌های این کنفرانس شناسایی و جذب مراکز فرهنگی است.

عندلیب با تاکید بر ضرورت نقد و بررسی آثار حوزه تمدن اسلامی گفت: تولید و فعالیت‌های نهادها و مؤسسات فعال در حوزه تمدن اسلامی باید شناسایی و ارزیابی شده و در مسیر صحیح راهنمایی شود.

وی با اشاره به برگزاری این کنفرانس در سه کشور به شکل مستقل خاطرنشان کرد: فراخوان کنفرانس از 25 فروردین آغاز شده و اندیشمندان و علاقمندان به شرکت در این کنفرانس می‌توانند چکیده مقالات خود را تا 10 مردادماه و اصل مقالات را تا 15 مردادماه به دبیرخانه کنفرانس ارسال کنند.

دبیر کنفرانس بین‌المللی مناسبات علوم انسانی و تمدن اسلامی با اشاره به راه‌اندازی پایگاه اطلاع‌رسانی کنفرانس به آدرس www.cihsic.com، اظهار کرد: ارسال مقالات و همچنین اطلاع‌رسانی و روند شرکت در کنفرانس‌ها از طریق این پایگاه صورت می‌گیرد.

وی ایران، آلمان و صربستان را از کشورهایی دانست که کنفرانس بین‌المللی مناسبات علوم انسانی و تمدن اسلامی در آنها برگزار خواهد شد و افزود: کنفرانس در ایران در شهر مقدس قم در تاریخ 25 مردادماه، در آلمان در مرکز اسلامی آخن و در 25 شهریورماه و در صربستان در بلگراد و مرکز علوم دینی قم در 25 مهرماه برگزار خواهد شد.

عندلیب حامیان و مشارکت‌کنندگان در برگزاری این کنفرانس را مرکز علمی کاربردی استانداری قم، پارک علم و فناوری قم، مرکز رشد علوم انسانی، موسسه بین المللی صلح و ادیان، دانشگاه مجازی المصطفی، موسسه علمی فرهنگی بهداشت معنوی و کانون تخصصی پژوهش ولی عصر (عج) و... عنوان کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز