مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی:

توسعه همکاری با کشورهای شمال اروپا از اهداف عمده استان در حوزه اقتصادی است

۱۳۹۵/۰۲/۱۵ - ۱۲:۵۲:۵۲
کد خبر: ۴۰۰۷۹۳
توسعه همکاری با کشورهای شمال اروپا از اهداف عمده استان در حوزه اقتصادی است
رایزنان تجاری شمال اروپا (نوردیک) با مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی، دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، علی رسولیان در این دیدار با اشاره به برنامه های توسعه ی صادرات استان در بازارهای هدف صادراتی جدید، اظهار امیدواری کرد: این سفر زمینه ساز فرصت مناسبی برای ارتقای سطح تبادلات اقتصادی و تجاری فی ما بین شود. 

 

وی افزود: تبادل هیات های تجاری و اقتصادی بین کشورها، باعث شناسایی توانمندی های طرفین و جذب سرمایه گذاری ها می شود که باید از این فرصت بهره برد.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی  اظهار داشت: این استان علاوه بر جمعیت خود و حضور 27 میلیون زائر و گردشگر داخلی و خارجی، به دلیل مجاورت با مرز، بازار مناسبی برای عرضه ی کالا های با کیفیت است  و برای ترانزیت نیز دارای مزیت می باشد.

رسولیان به وجود منطقه ی آزاد تجاری در حاشیه ی مرز افغانستان و ترکمنستان اشاره کرد و گفت: تمامی امکانات برای بهره برداری طرفین در این نقاط فراهم شده است.

وی با بیان این که خراسان رضوی در حوزه های صنعت، معدن، گردشگری، کشاورزی و خدمات دارای مزیت های منحصر به فردی است؛ خاطر نشان کرد: فرصت های سرمایه گذاری استان در ستاد سرمایه گذاری قابل ارائه است.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی، از وجود متخصصان و منابع انسانی قوی، صدور خدمات فنی و مهندسی، سرمایه گذاری در حوزه ی پتروشیمی و انرژی های پاک با توجه به وجود دو تونل مهم باد در استان، به عنوان فرصت های سرمایه گذاری یاد کرد.    

رایزنان تجاری شمال اروپا نیز در این دیدار به معرفی ظرفیت های کششورهای خود در حوزه های مختلف پرداختند و از تمایل خود برای گسترش روابط اقتصادی و تجاری با جمهوری اسلامی ایران و خراسان رضوی با توجه به اجرایی شدن برجام،  خبر دادند.

شایان ذکر است؛ رایزنان تجاری حاضر در این دیدار،  آقایان جاکوب سیمونسن رایزن سفارت دانمارک در تهران، تامی وارینون دبیراول سفارت فنلاند در تهران، شان لوبو دبیر اول سفارت نروژ در تهران و خانم اوانیلسون رایزن سفارت سوئد در تهران، بودند. 

گفتنی است؛ نوردیک به مجمع کشورهای شمال اروپا (اسکاندیناوی و اقیانوس اطلس) متشکل از پنج کشور ایسلند، دانمارک، فنلاند، نروژ و سوئد و همچنین جزایر الند، گرینلند و فاروئه که دارای قرابت جغرافیایی و فرهنگی می باشند گفته می شود.

 

نظر شما