هشت خرداد زمان آغاز به کار مجلس دهم/ تغییر ۱۰۰ درصدی نمایندگان استان ایلام

۱۳۹۵/۰۲/۱۵ - ۱۴:۲۰:۴۶
کد خبر: ۴۰۰۸۴۶
هشت خرداد زمان آغاز به کار مجلس دهم/ تغییر ۱۰۰ درصدی نمایندگان استان ایلام
با پایان یافتن مرحله دوم انتخابات و مشخص شدن چهره نمایندگان و ترکیب خانه ملت، دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از هشت خرداد ماه آینده فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا-ایلام-حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور هشتم اردیبهشت در مصاحبه ای رادیویی اعلام کرد که بر پایه برنامه‌ریزی ‌های انجام شده هشتم خرداد روز آغاز به کار مجلس دهم خواهد بود. 
بر اساس نتیجه مرحله نخست و دوم انتخابات روزهای هفت اسفند 94 و 10 اردیبهشت 95، ترکیب مجلس دهم نسبت به مجلس نهم 75 درصد تغییر یافته و 216 نماینده کنونی مجلس حذف شدند.
به این ترتیب از میان 290 نماینده تنها 73 نفر از نمایندگان مجلس نهم موفق به راهیابی به مجلس دهم شدند و 216 نماینده نیز از راهیابی به مجلس دهم بازماندند.
ایلام نیز مانند بسیاری از مناطق کشور از استان هایی بود که هر سه نماینده کنونی آن از گردونه مجلس دهم بیرون ماندند و جای خود را به چهره های جدید دادند.
در حوزه انتخابیه اصلی ایلام شامل شهرستان های ایلام، چرداول، ایوان، مهران، سیروان و ملکشاهی که دو سهمیه نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد، نمایندگان مجلس نهم نتوانستند بار دیگر اعتماد مردم را جلب کنند.
احمد شوهانی که در دور دوم انتخابات مجلس نهم با کسب 63 هزار و 15 رای به عنوان نفر نخست حوزه انتخابیه اصلی ایلام راهی خانه ملت شده بود و چهار سال وظیفه نمایندگی مردم را به عهده داشت در مرحله تایید صلاحیت های مجلس دهم از سوی هیات نظارت شورای نگهبان رد صلاحیت شد و به این ترتیب مجال حضور در انتخابات این دوره را از کف داد.
عمران علی محمدی دیگر نماینده حوزه انتخابیه ایلام که با ابطال آرا علی اکبر متین در دور نخست انتخابات مجلس نهم از سوی شورای نگهبان فرصت حضور در انتخابات میان دوره ای مجلس نهم (همزمان با انتخابات ریاست جمهوری 24 خرداد 92) را یافت و 65 هزار و 423 رای نیز کسب کرد در همان مرحله نخست انتخابات هفت اسفند 94 در عرصه رقابت ها متوقف شد.
علی محمدی در این انتخابات با کسب 10 هزار و 579 رای در میان 31 نامزد حوزه انتخابیه ایلام دوازدهم شد و از راه یافتن به مجلس دهم ناکام شد.
در حوزه انتخابیه اصلی دهلران نیز که یک سهیمه در مجلس شورای اسلامی دارد، علی محمد احمدی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و امور محاسبات مجلس نهم هم ناکام بزرگ رقابت های انتخاباتی مجلس دهم بود.
وی که در انتخابات مجلس نهم 21 هزار و 39 رای کسب کرده بود در مرحله دوم انتخابات مجلس دهم در رقابت با شادمهر کاظم زاده نتوانست بار دیگر اقبال و اعتماد مردم شهرستان های دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره را جلب کند. 
با تغییر هر سه نمایندگان استان ایلام در مجلس نهم چهره های جدید در مجلس دهم جایگزین آنان شدند و ایلام به عنوان یکی از استان هایی شناخته شد که ترکیب نمایندگان مجلس دهم نسبت به مجلس نهم 100 درصد تغییر کرد.
در پایان انتخابات هر دو حوزه انتخابیه استان و با شمارش آرا مرحله دوم در 10 اردیبهشت 95، جلال میرزایی و سلام امینی به عنوان نمایندگان حوزه انتخابیه اصلی ایلام راهی مجلس دهم شدند.
در حوزه انتخابیه اصلی دهلران نیز شادمهر کاظم زاده در رقابت با علی محمد احمدی راهی مجلس شد تا با این نتایج هر سه نمایندگان مجلس نهم استان ایلام تغییر کنند و به جای آنان چهره های جدید راهی خانه ملت شوند.
میرزایی با کسب 62231 رای نفر اول و سلام امینی با 61338 رای نفر دوم حوزه انتخابیه ایلام شدند تا هر دو در مجلس دهم نمایندگی مردم این حوزه را بر عهده گیرند.
شادمهر کاظم‌زاده نیز در مرحله دوم انتخابات با کسب 51604 رای به عنوان نماینده مردم دهلران راهی مجلس دهم شد. با این نتایج ترکیب نمایندگان مجلس نهم در استان ایلام به طور کامل عوض شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز