با توجه به وضعیت مناسب مرکز سلیمانخانی:

نماینده کمیسر عالی پناهندگان سازمان ملل با مدیرکل امور اتباع استان دیدار کرد

۱۳۹۵/۰۲/۱۵ - ۱۴:۳۰:۵۹
کد خبر: ۴۰۰۸۶۳
نماینده کمیسر عالی پناهندگان سازمان ملل با مدیرکل امور اتباع استان دیدار کرد
سیلوانکا داناپالا،نماینده کمیسر عالی پناهندگان سازمان ملل با حضور در استانداری تهران با محسن همدانی،سرپرست معاونت امنیتی و انتظامی استانداری تهران و مدیرکل امور پناهندگان و اتباع خارجی استان تهران دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا درتهران، سیلوانکا داناپالا، نماینده کمیسر عالی پناهندگان سازمان ملل در دیدار با محسن همدانی، مدیرکل امور اتباع استان تهران و سرپرست معاونت امنیتی و انتظامی استانداری تهران با اشاره به وضعیت مناسب مرکز سلیمانخانی در استان تهران گفت: بازدید دستیار کمیسر عالی در امور پناهندگان سازمان ملل از مرکز اردوگاه سلیمانخانی نتایج مثبتی به همراه داشته است

وی افزود: وضعیت سلیمانخانی خوب ارزیابی شد و برداشت مناسبی از اجرای اقدامات در حمایت از پناهندگان در تهران به دست آمد.

در ادامه همدانی، سرپرست معاونت امنیتی و انتظامی استانداری تهران و مدیرکل اتباع استان تهران گفت:دلایل ‌‌موفقیت فعلی در حمایت از پناهندگان استان تهران برخواسته از چند نکته است که یکی به حضور خود آقای داناپالا و انجام اقدامات شفاف بازمیگردد.
وی انعکاس صحیح مطالب به ‍ژنو و نداشتن نگاه سیاسی به موضوع پناهندگان را از دیگر دلایل موفقیت فعلی در حمایت از پناهندگان برشمرد. 

همدانی با تاکید براینکه  به دنبال مدیریت صحیح مهاجران و پناهندگان هستیم گفت:‌ آنچه در حال حاضر در انجام اقدامات حمایت از پناهندگان به آن دست یافتیم به دلیل تلاش همکاران در اداره کل اتباع استان تهران است.

وی به موضوع مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی در اعطای تابعیت به خانواده شهدای اتباع اشاره کرد و افزود:براساس این مصوبه اجازه داده می شود خانواده شهدای اتباع عراقی و افغانی از زمان جنگ تحمیلی تاکنون به تابعیت ایران درآیند.

همدانی تصریح کرد:‌در ساختار استانداری تهران تفکر ما ارایه خدمات بیشتر به اتباع افغان است و آنچه توانستیم تاکنون انجام می دهیم و امیدواریم انعکاس اقدامات به درستی انجام شود.

مدیرکل اتباع استان تهران ادامه داد: همکاری کمیساریای عالی پناهندگان و نوع نگاه کمیسر بخشی از نقصان موجود را می تواند رفع کند و امیدواریم در چرخه تصمیم گیری ها نگاه ویژه تری به تهران داشته باشید.
در ادامه دیدار، موضوع تعیین تکلیف اتباع غیرقانونی و کنترل مرزها  و تصمیم گیری هایی در این زمینه مورد بررسی دو طرف قرار گرفت.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز