مسئول کمیته فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری:

پیاده‌روی اربعین فراتر از یک مراسم مذهبی است

۱۳۹۵/۰۲/۱۷ - ۱۲:۲۲:۰۳
کد خبر: ۴۰۱۳۲۷
پیاده‌روی اربعین فراتر از یک مراسم مذهبی است
مسئول کمیته فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری گفت: پیاده‌روی اربعین که در چند سال اخیر بر شکوه آن افزوده شده فراتر از یک مراسم مذهبی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید احمدی در همایش «آیت‌الایمان» که در مرکز پژوهش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد اظهارداشت: سه اصل تقویت دولت عراق، مرجعیت دینی و تکریم مردم عراق سه اصل اساسی سند راهبردی و قرارگاه فرهنگی اربعین است.

وی ادامه داد: پیاده‌روی اربعین حرکتی است که جهان را متحیر کرده است و باید افق دیدمان فراتر از یک موسم و مراسم مذهبی باشد.

مسئول کمیته فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «اقتدار معنوی بزرگ‌ترین نوع اقتدار است»، بر تأمین امنیت پایدار در سفر اربعین تأکید کرد و افزود: این حرکت مردمی قطعاً ثمره خون شهداست و نباید بگذاریم این حماسه خراب شود تا بتواند زمینه‌ساز ظهور باشد.

وی حرکت اربعین را نیازمند رهبری و تدبیر دانست و گفت: سیاست‌گذاری فرهنگی بین‌المللی مستلزم تشکیل ستاد مرکزی در ایران و هماهنگی با ستاد اربعین در عراق بوده که این مهم نیز از جمله توصیه‌های رهبری بود.

احمدی به شکل‌گیری 11 کمیته هماهنگی از سال 92 اشاره کرد و افزود: در سال گذشته ستاد با همکاری وزارت کشور، سازمان حج و زیارت، اداره اوقاف، صداوسیما، ائمه جماعات، وزارت خارجه و ستاد بازسازی عتبات با ابلاغیه مقام معظم رهبری تشکیل و پس از ایام حج به وزارت کشور و پس از آن به بعثه منتقل شد و با تشکیل کمیته‌های مختلف از جمله کمیته سوخت، بهداشت و درمان، امداد و نجات، کمیته ویژه عراق و کمیته ویژه استانی در سه استان خوزستان، ایلام و کرمانشاه به ریاست استانداران تقسیم کار صورت گرفت.

وی از ایجاد مرز جدیدی در کرمانشاه با پیگیری وزارت کشور خبر داد و گفت: این اقدام در جهت کاهش ترافیک مرزها صورت می‌گیرد.

مسئول کمیته فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری با بیان اینکه مفاهمه و تفاهم بیش از اصل نگارش سند اهمیت دارد، تأکید کرد: مسائلی که در این همایش مطرح می‌شود باید مکمل اقدامات کشور عراق باشد چراکه عراق میزبان اصلی است و بنابر نظر مقام معظم رهبری باید به این مسئله توجه ویژه داشته باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز