مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان؛

بعثت انقلابی بزرگ بر ضد جهل و گمراهی بود

۱۳۹۵/۰۲/۱۸ - ۰۸:۳۵:۴۰
کد خبر: ۴۰۱۴۰۵
بعثت انقلابی بزرگ بر ضد جهل و گمراهی بود
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان جهل و نادانی و نداشتن بصیرت در زمینه های مختلف به ویژه دشمن شناسی را عامل وقوع حوادث ناگوار و کشتار میان مسلمانان دانست و گفت: بعثت انقلابی بزرگ بر ضد فساد، جهل، گمراهی وتباهی است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، حجت الاسلام سیدشکرالله زندوی با اشاره به پیام های این عید بزرگ برای مسلمانان گفت: مکتب اسلام، مکتب اعتدال به معنای دقیق و واقعی کلمه بوده و از مهم ترین پیام هایی است که این عید بزرگ برای ما مسلمانان دارد.

وی با بیان اینکه حضرت محمد (ص) در دورانی به رسالت مبعوث شد که جهل و نادانی بر انسان ها سایه افکنده بود افزود: در این دوران نه تنها عربستان بلکه بسیاری از سرزمین های دیگر در گمراهی بسر می بردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان ادامه داد: تا قبل از بعثت حضرت رسول اکرم(ص) آیین و سنت های ناپسند و غیراخلاقی رواج یافته و مردم در جامعه از امنیت اجتماعی برخوردار نبودند.

حجت الاسلام زندوی ادامه داد: حضرت محمد(ص) در این زمان با رسالت ابلاغی از سوی حضرت حق و با استفاده از دانش تجمیع شده در کتاب الهی به تبلیغ رسالت مهم الهی پرداخت.

وی، تلاوت آیات قران و آموختن احکام شریعت بر مردم را مهم ترین رسالت و نبوت پیامبر اکرم(ص) عنوان کرد و ابراز داشت: بشر، امروز در پرتو اندیشه های تابناک برگرفته از مبعث، به دستاوردهای علمی و آموزشی در زمینه های مختلف دست یافته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان بر ضرورت پایبندی به دین تاکید کرد و افزود: پاسداری از حرمت دین و طی کردن مسیر صراط مستقیم از اهم مواردی است که رعایت آنها صلاح ما در دنیا و آخرت را در پی دارد.

وی بعثت را انقلابی بزرگ بر ضد فساد، جهل، گمراهی و تباهی دانست و تصریح کرد: جهل و نادانی و نداشتن بصیرت در زمینه های مختلف از جمله شناخت دشمن از دیگر عواملی است که موجب وقوع حوادث ناگوار و کشتار میان مسلمانان شده است.

حجت الاسلام زندوی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های پیامبر(ص)، عبد خدا و دارا بودن سعه صدر را از ویژگی های بارز آن حضرت نام برد و ابراز داشت: حضرت محمد(ص) چه قبل از بعثت و چه بعد از آن، بنده مخلص خدا بوده و با سعه صدری که خداوند به وی عطا کرده بود توانست بر جهل و نادانی مردم زمان خویش تسلط یابد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در ادامه، جهل و نادانی برخی از مسلمانان را یکی از عوامل مخرب و بنیان کن در میان ملت اسلامی یاد کرد و گفت: این جهل و نادانی ضربه های مهلک و جبران ناپذیری بر پیکره امت اسلامی وارد کرده اند.

حجت الاسلام زندوی با تاکید بر اینکه "اختلاف بینداز و حکومت کن" از سیاست ها و نقشه های استعماری دشمن برای تسلط بر دیگر کشورهاست اذعان داشت: دشمنان به خوبی به این امر واقفند که با وحدت امت اسلامی زمینه سلطه و غارتگری آنها فراهم نیست، بنابراین به هر نحو ممکن در صدد ایجاد اختلاف و تفرقه بین کشورهای اسلامی هستند.

وی با اشاره به راه های ایجاد وحدت میان مسلمانان، پذیرفتن اختلاف سلیقه و نظر در برخی موارد در میان امت اسلامی و بالا بردن دایره تحمل را از موارد مهمی دانست که در ایجاد و حفظ وحدت بین امت اسلامی موثر است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با اشاره به جایگاه  و اهمیت والای سنت پیامبر(ص) در اسلام گفت: فهم قرآن و دین بدون فهم و شناخت سنت، ممکن نیست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز