مرادی:

ذره ای از حقوق مردم استانم کوتاه نمی آیم

۱۳۹۵/۰۲/۱۸ - ۱۲:۱۳:۲۷
کد خبر: ۴۰۱۵۵۳
ذره ای از حقوق مردم استانم کوتاه نمی آیم
منتخب مردم هرمزگان در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت استاندار هرمزگان از خریدار مجتمع آلومینیوم المهدی هرمزال جفا و خیانت در حق مردم استان و کارگرانی است که چشم امیدشان به همان مقدار اندک حقوقی است که سر ماه از این واحد صنعتی می گیرند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، احمد مرادی با مظلوم واقع شدن کارگران کارخانه آلومینیوم المهدی هرمزال در قضیه انتقال این واحد صنعتی از دولتی به بخش خصوصی، اظهار کرد: در این پرونده نکات مبهم و شک برانگیز بسیاری وجود دارد که امیدوارم مسئولان عالی رتبه قضایی کشور با ورود جدی به این موضوع سعی در احقاق حق مردم هرمزگان داشته باشند.

وی تصریح کرد: از همان ابتدا واگذاری مجتمع آلومینیوم المهدی هرمزال ابهام بر انگیز و صدای اعتراض بسیاری از افراد را درآورد که همان زمان می طلبید مسئولان عالی رتبه استان و نمایندگان مردم در خانه ملت انتظارات مردم استان را مقدم شمرده و با ورود جدی خود به این مسأله سبب تضعییع حقی نشوند.

مرادی با بیان اینکه صحبت های عالی ترین مقام دو لت در استان به جای آنکه دلگرمی و نقطه اتکایی برای کارگران این مجتمع باشد آب سردی بر تلاش چندین ماه آن ها بود، خاطرنشان کرد: نیم دانم شخص اول تصمیم گیرنده دولت در استان چرا به جای آنکه به دنبال احقاق حق مردم استان باشد به دنبال رضایت بخشی خریدار کارخانه است و با بیان جملاتی به دنبال امتیاز دهی به آن شخص است درحالی که شاهد هستیم از زمان واگذاری کارگران این کارخانه شب آرامی را سپری نکرده اند.

منتخب مردم هرمزگان در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: از همان ابتدای واگذاری سوالات بیشماری در اذهان تداعی می شد از واگذاری به افراد خاص گرفته تا ارزش گذاری که مشخص نیست معیار و ملاک آن چه بوده و قطعا سرمایه این استان به تاراج رفته است.

وی ادامه داد: همانطور که در قانون پیش بینی شده است باید این واحد صنعتی در شرایطی واگذار شود که از هرلحاظ این موضوع آماده واگذاری باشد در حالی که آلومینیوم المهدی هرمزال به هیچ وجه آمادگی این موضوع را نداشته و به نوعی تخلف قانونی صورت گرفته است.

مرادی با اشاره به اینکه جناب استاندار که در دفاع از خریدار اعلام می کنید تعداد کارگران به درستی اعلام نشده است آیا نامه اعلام وضعیت و تعداد کارگران این مجتمع عظیم صنعتی چه به صورت مستقیم و به چه صورت شرکت های پیمانکاری را مطالعه کرده اید؟ بیان کرد: در نامه ای که به خریدار ارسال شده به درستی تعداد کارگران و حتی شرکت های پیمانکاری ذکر شده و این ادعا خریدار و دفاع استاندار به هیچ وجه صحیح نمی باشد و به نوعی تشویش اذهان عمومی است.

وی تصریح کرد: در پرونده ای که مبهم بوده به هیچ وجه دفاع تمام قد استاندار از خریدار که در آن به هیچ وجه دفاعی از حقوق کارگران دیده نمی شود، جای تأمل دارد.

مرادی با بیان اینکه از استاندار هرمزگان انتظار می رفت مدافع حقوق کارگران باشد نه با بیان جملاتی تنها به دفاع از خریدار برخیزد، اظهار کرد: اکنون هرمزگان بیدار است و باید روحیه مطالبه گری در جامعه گسترش یابد تا به این سادگی حقوق مردم هرمزگان به تاراج نرود زیرا آلودگی و سختی کار این مجتمع صنعتی برای مردم استان است پس باید در اشتغال و سود آن هم مردم استان شریک باشند نه آنکه به چشم زیادی دیده شوند.

وی در پایان گفت: به عنوان خادم مردم تا آخرین توان حمایت خود را از  کارگران این واحد صنعتی به کار بسته ام و طبق وعده ای که از روز نخست آغاز فعالیتم دادم در این چهار سال ذره ای از حقوق مردم استانم کوتاه نمی آیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز