۲۰درصد ورودی به زندان های استان کرمان کاهش یافته است

۱۳۹۵/۰۲/۱۸ - ۱۲:۱۸:۳۷
کد خبر: ۴۰۱۵۹۹
۲۰درصد ورودی به  زندان های استان کرمان کاهش یافته است
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در سال جاری تعداد ورودی به زندان های استان کرمان 20 درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ یدالله موحد در نشست هیات مدیره ستاد دیه استان کرمان افزود: رویکرد کلان کشوری در جهت کاهش جمعیت کیفری زندان ها جای تقدیر دارد.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان ابراز داشت: بخشی از کاهش آمار زندانیان استان کرمان مرهون زحمات اعضای ستاد دیه است و از این افراد قدردانی می‌کنم.

نماینده ارشد دستگاه قضائی استان کرمان بیان کرد: سال گذشته نیز تعداد مددجویان زندان های استان کرمان یکهزار نفر کاهش یافت که نشان می دهد در دوره های آتی می توان جمعیت کیفری متعادلی را در زندان ها شاهد بود.

وی از برگزاری جشن گلریزان در شهرستان های دارای زندان در سال جاری خبر داد و گفت: در جلسه ای با فرمانداران این شهرستان ها، روند برگزاری جشن ها مورد بررسی قرار می گیرد.

وی اظهار کرد: در ارائه کمک های ستاد دیه باید بررسی شود این کمک ها به افرادی ارائه شود که استطاعت مالی لازم برای پرداخت بدهی خود را ندارند.

موحد گفت: سیاست های دستگاه قضایی برای جلوگیری از ورود مددجویان غیرعمد به زندان ها همراستا هستند و گاهی اوقات کوتاهی برخی نهادها در انجام وظایف قانونی خود، موجب ورود مددجویان جرایم غیر عمد به زندان ها می شود.

وی بر برنامه ریزی برای برگزاری نشست تخصصی با ائمه جمعه استان کرمان تاکید کرد و افزود: نشست تخصصی سمینار ائمه جمعه استان کرمان با دستگاه قضایی این استان در سال جاری برنامه ریزی و اجرا می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز