مدیرکل منابع‌ طبیعی چهارمحال و بختیاری:

توقیف۱۶ دستگاه خودروی حمل چوب قاچاق در شهرستان لردگان

۱۳۹۵/۰۲/۱۹ - ۰۷:۰۱:۵۷
کد خبر: ۴۰۱۸۳۵
توقیف۱۶ دستگاه خودروی حمل چوب قاچاق در شهرستان لردگان
مدیرکل منابع‌ طبیعی چهارمحال و بختیاری از توقیف ۱۶ دستگاه خودروی حمل چوب قاچاق در گلوگاه گوشکی توسط گشت‌های ثابت و سیار یگان حفاظت این اداره کل در شهرستان لردگان خبر داد.

به گزارش برنا از شهرکرد؛ علی محمدی مقدم با بیان اینکه اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان با دقت کامل گلوگاه‌ها و نقاط بحرانی برای قاچاق چوب را رصد می‌کند اظهارداشت: به منظور جلوگیری از هر گونه حمل چوب و زغال به استان‌های هم‌جوار پاسگاه گوشکی که یکی از گلوگاه‌های مهم استان است و بیشتر محصولات چوب جنگل و زغال از این گلوگاه قاچاق می‌شود را تجهیز و تقویت کردند.

وی افزود: در گلوگاه گوشکی 16 دستگاه خودرو پژو و سمند و یک ‌دستگاه نیسان توسط گشت‌های ثابت و سیار یگان حفاظت این اداره کل در شهرستان لردگان توقیف و به مراجع قضایی ارجاع داده‌ شدند.

مدیرکل منابع‌طبیعی چهارمحال و بختیاری احداث گلوگاه‌ها را راهکار مناسبی برای جلوگیری از قاچاق چوب دانست و بیان کرد: در راستای حفاظت از منابع طبیعی و با تدابیر اتخاذ شده مأموران یگان حفاظت منابع‌طبیعی در عرصه‌های جنگلی فرصت احداث کوره‌های زغال را به متخلفان نمی‌دهند.

محمدی مقدم با بیان اینکه متخلفان رویکرد خود را در حمل قاچاق چوب و زغال تغییر داه‌اند خاطرنشان کرد: با توجه به احداث گلوگاه‌ها متخلفان تغییر رویکرد دادند و دو دسته شدند عده‌ای اقدام به قطع درختان و حمل آن‌ها به منازل را دارند و عده‌ای از منازل خریداری و با در آوردن صندلی‌های خودرو نسبت به حمل قاچاق آن‌ها به استان‌های همجوار اقدام می‌کنند.

وی گفت: افرادی که نسبت به قطع جنگل و انبار آن‌ها در منازل اقدام می‌کردند بر اساس ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و با همت دستگاه قضایی و نیروی انتظامی با آن‌ها برخورد قانونی می‌شود.

مدیرکل منابع‌طبیعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به نقش مردم در حفاظت از منابع طبیعی تصریح کرد: نقش مردم در احیای جنگل و حفاظت از آن‌ها برای ما مهم است لذا از مردم درخواست داریم در صورت مشاهده هر گونه تخلف در قطع و تخریب جنگل‌ها و منابع طبیعی با شماره 1504 تماس بگیرند.

 

نظر شما