سلیمان پور مراسم بزرگداشت هفته معلم :

تجلیل از معلمان ، تکریم منزلت رفیع علم و علم آموزی است

۱۳۹۵/۰۲/۱۹ - ۰۸:۰۷:۰۵
کد خبر: ۴۰۱۹۴۱
تجلیل از معلمان ، تکریم منزلت رفیع علم و علم آموزی است
فرماندار بهارستان گفت : تجلیل از معلمان و فرهنگیان شریف ، تکریم منزلت رفیع علم و علم آموزی است و این وظیه مهم دینی و ملی ماست .

به گزارش خبر گزاری برنا در غرب تهران ، بیژن سلیمان پور در مراسم بزرگداشت هفته مقام معلم که در شهرگلستان برگزار شد ، اظهار داشت : تعلیم و تربیت از شئون الهی است که خداوند این موهبت را به پیامبران و اولیای خود ارزانی داشت تا مسیر هدایت را به بشر بیاموزند.

وی افزود : همه پیامبران الهی به رغم تنوع آیین ها ، سنت ها و اقتضائات زمانی ، بشر را به سوی دانش و  آگاهی رهنمون می شدند ، یعنی یک خدا ، یک ارزش و یک هدف وجود دارد . اما این که چرا همه پیامبران که هیچ نقصی در آنها نبود در دعوت مردم موفق نمی شدند ، به جامعه و محیط بر می گردد .

فرماندار شهرستان بهارستان با بیان اینکه از دیرباز علم و دانش در نزد ایرانیان جایگاه ویژه ای داشته است گفت : ایرانیان مردمانی هستند که برای آموزش و یاد گرفتن احترام قایل هستند . هنوز هم تصویر کتابخانه های بزرگ و مملو از کتاب در نگاهشان زیبا و دل رباست .

سلیمان پور توسعه و پیشرفت کشور را در گروه توسعه و تحول نظام تعلیم و تربیت برشمرد و تصریح کرد : بازیابی  جایگاه ، کرامت و شخصیت معلم به عنوان کلید تحول در آموزش و پرورش ، تغییر رویکرد از محفوظات محور به مهارت محور ، مقاوم سازی اقتصادی آموزش و پرورش ، پیوستگی حلقه خانواده  و مدرسه و نشاط اجتماعی دانش آموزان در کنار زنگار زدایی از منابع درسی و همسویی نهادهای فرهنگی با نظام آموزشی از مسایلی است که برای توسعه حوزه آموزش کشور باید به آنها توجه شود.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان بهارستان با تبریک هفته معلم به همه فرهنگیان و معلمان شهرستان گفت : معلم در عرصه نور ، روشنایی و درخشندگی ذهن ، روح و فکر انسانها آغاز گر یک مسیر بی پایان است و باید در برابر مقام والای او سر تعظیم فرود آورد .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز