میزبانی شیراز از نشست کتابخوان «جهان نمای شعر»

۱۳۹۵/۰۲/۲۰ - ۱۲:۰۹:۰۳
کد خبر: ۴۰۲۳۶۷
میزبانی شیراز از نشست کتابخوان «جهان نمای شعر»
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس از برگزاری نشست کتابخوان با عنوان «جهان نمای شعر» در شیراز خبر داد.
به گزارش خبرگزاری برنا ازفارس،دکتر سعیده ابراهیمی با اعلام این خبر گفت: نشست کتابخوان، سلسله برنامه هایی است که در آن اهالی فرهنگ، هنر، رسانه، دانشگاهیان، کتابداران، اعضای کتابخانه های عمومی و عموم مردم به معرفی کتابهای مورد علاقه خود می پردازند که درسال گذشته بیش از ۴۳ نشست در استان فارس برگزار شد.
وی افزود: امسال نشست های کتابخوان با رویکرد تخصصی دنیال می شود که شیراز در اولین گام در هفته شیراز میزبان نشست ویژه شاعران خواهد بود.
رییس دبیرخانه انجمن کتابخانه های عمومی استان فارس با بیان اینکه نشست کتابخوان «جهان نمای شعر» سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه ساعت ۱۸ تا ۲۰ در محوطه سازمان اسناد و کتابخانه ملی مرکز فارس برگزار می شود گفت:  در این نشست با حضور اهللی فرهنگ و ادب و مسئولین، ۱۰ شاعر شیرازی به معرفی کتاب در حوزه شعر و قرائت اشعاری از سروده های خود می پردازند.
ابراهیمی، شیراز را پایتخت ادبیات و شعر ایران توصیف و خاطرنشان کرد: دو تن از ارکان چهارگانه شعر ایران، یعنی حافظ و سعدی در شیراز زیسته اند و علاوه بر آنها شاعرانی همچون، وصال، شوریده، وصاف، بابافغانی، قاآنی، اهلی، مکتبی و باباکوهی در این شهر به عرصه شعر و ادب ایران معرفی شده اند کمااینکه شعر در استان فارس و شیراز در دوره معاصر نیز چهره های شناخته ای دارد.
وی در پایان گفت: پس از برگزاری نشست کتابخوان شعر در شیراز که یکی از ظرفیت های انکار ناپذیر این شهر به شمار می رود با شناسایی پتانسیل های دیگر، حداقل چهار نشست تخصصی دیگر تا پایان سال در شیراز برگزار می شود.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز