آیت الله جوادی آملی:

مردم در نظام اسلامی ستون دین هستند/منتخبان مجلس کار خود را تمام شده حساب نکنند

۱۳۹۵/۰۲/۲۰ - ۰۸:۵۸:۳۶
کد خبر: ۴۰۲۴۶۰
مردم در نظام اسلامی ستون دین هستند/منتخبان مجلس کار خود را تمام شده حساب نکنند
آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید گفت: مردم در نظام اسلامی ستون دین هستند و باید مراقب باشیم این ستون همیشه حفظ شود تا خیمه نظام پا برجا باقی بماند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت الله جوادی آملی در دیدار محمدرضا عارف منتخب اول مردم تهران در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان داشت: باید وظیفه مردم در نظام و وظیفه نهادهای رسمی مدنظر ما باشد و اعتمادسازی نیز بسیار مهم است. 

آیت الله جوادی آملی افزود: نحوه حضور مردم در صحنه سیاسی در اسلام تعریف شده است و با توجه به بیان امام علی (ع) خطاب به مالک اشتر در نهج البلاغه درمی یابیم که این چنین نیست که مردم تنها در صحنه رای دادن سهمی داشته باشند بلکه آنها ستون دین هستند و مردم در صحنه اخیر(انتخابات اسفند 94) خوش درخشیدند و باید مراقب باشیم که مردم همیشه در صحنه باشند. 

وی در ادامه گفت: مسئولان بخواهند جامعه و به خصوص اقتصاد را اداره کنند باید بدانند که گرچه ایران فرهنگی غنی و زبان فارسی دارد ولی هرگز کلمات فارسی به کلمات قرآن نمی رسد و در این کتاب آسمانی همه چیز یافت می شود. 

وی افزود: در قرآن عبارت فقیر را داریم ولی در فارسی فقیر با گدا برابر است در حالی که فقیر گدا نیست بلکه فقیر ملتی است که جیبش خالی است و ستون فقراتش شکسته است و ملتی که جیب و کیفش خالی است، چاپلوس است. 

وی بیان داشت: جیب ملتی که می خواهد ایستادگی داشته باشد باید پُر باشد و اگر می خواهیم به اقتصاد مقاومتی جامه عمل بپوشانیم، با سفارش ها، این امر محقق نشده و نیاز به اقدام و عمل داریم. 

این مرجع تقلید با انتقاد از ورود بی رویه برخی کالاها به کشور گفت: کشور را مملو از برخی کالاهای خارجی کرده ایم ولی حرف از تولید می زنیم و آزاد بودن اسکله های بنادر برای ورود کالاها، با خودکفایی، تولید و جلوگیری از بیکاری منافات دارد. 

وی افزود: واژه ای به برکت و عظمت غیرت کم دیده ایم و غیرت در حقیقت به معنای غیرزدایی است که اجازه ندهیم بیگانه نفوذ کرده و خودمان هم سر در کار دیگران نکشیم و کسی که به بیگانه راه می دهد بی غیرت سیاسی است. 

وی ابراز داشت: اگر در کشوری هستیم که شمال و جنوب ما را دریا احاطه کرده است و این همه مرتع داریم نباید علوفه را از کشوری چون برزیل وارد کنیم و همین واردات مایه گرانی لبنیات و گوشت قرمز می شود. 

آیت الله جوادی آملی با توصیه به نمایندگان منتخب مجلس شورای اسلامی گفت: نباید گمان کنید که کار مردم تمام شده است و همچنین کار خود را در قبال مردم تمام شده حساب نکنید. 

وی بیان داشت: رهبر اگر علی ابن ابیطالب (ع) باشد مادامی که افراد او با یکدیگر نسازند شکست قطعی است و این در حالی است که بنا نیست جهانی با معجزه اداره شود و امروز دشمنان ما چون استکبار، صهیونیست و داعش بسیار خبیث تر از دشمنان پیامبر(ص) در صدر اسلام هستند. 

وی تاکید کرد: اگر مردم در کنار یکدیگر نباشند و مسئولان کشور یکدیگر را تایید نکنند، نتیجه کار به یک غده تبدیل می شود و در برابر دشمنان خود دچار مشکل می شویم. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز