عارف:

برای مدیریت مجلس با هیچ کس مذاکره نکرده ام

۱۳۹۵/۰۲/۱۹ - ۲۲:۴۷:۴۱
کد خبر: ۴۰۲۴۶۲
برای مدیریت مجلس با هیچ کس مذاکره نکرده ام
منتخب مردم تهران در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: در ارتباط با انتخاب ریاست مجلس شورای اسلامی باید خود نمایندگان تصمیم بگیرند و در این زمینه با هیچ فرد یا گروهی مذاکره نکرده ام.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، «محمد رضا عارف» عصر یکشنبه در حاشیه دیدار با مراجع عظام تقلید در قم در گفت و گو با خبرنگاران خاطرنشان کرد: آینده ریاست مجلس مربوط به نمایندگان است، اولین جلسه را دو فراکسیون اصلی مجلس برگزار کرده و باید منتظر جلسات بعدی باشیم. 

وی ادامه داد: وقتی جلسات بعدی فراکسیون ها تشکیل شد، تعداد نفرات همه فراکسیون ها نیز مشخص خواهد شد. 

عارف بیان داشت: هدف اصلی ما این است که فراکسیون های مختلف در مجلس با همدلی، صمیمیت و احساس مسئولیت مشترک که پیام اصلی مردم در انتخابات بود، در جهت امید، آرامش و رفع مشکلات مردم تلاش کنند. 

وی ادامه داد: مدیریت مجلس تنها ریاست مجلس نیست بلکه هیات رئیسه و بخش های مهم مجلس نیز حائز اهمیت است که در فراکسیون ها تصمیم گیری خواهد شد. 

عارف با رد مذاکره خود و علی لاریجانی درمورد ریاست آینده مجلس گفت: بنده مکالمه تلفنی با آقای لاریجانی داشتم، ولی نشست خصوصی در زمینه مسائل مدیریت مجلس نداشتیم و این کارها پس از تشکیل فراکسیون ها باید انجام شود. 

وی خاطرنشان کرد: انتخاب ریاست محلس مربوط به فراکسیون هاست و به طور حتم همه ما باید به نظر فراکسیون های خود در مجلس تمکین کنیم. 

عارف بیان داشت: ما در مورد مدیریت مجلس شورای اسلامی، هیچ مذاکره ای با دوستان نداشتم، چون این بحث، بحث داخل فراکسیونی است. 

وی ادامه داد: وقتی در داخل فراکسیون به جمع بندی نهایی رسیدیم مذاکرات بین فراکسیونی را نیز دنبال می کنیم. 

عارف در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سوء برداشت برخی رسانه ها از فرمایش های آیت الله جوادی آملی دردیدار امروز (یکشنبه) وی با ایشان گفت: این بداخلاقی های رسانه ای است، جایگاه آیت الله جوادی را همه می دانند و رهنمودهای ایشان همیشه ارزشمند و تاثیر گذار است. 

وی ادامه داد: خواهش ما از رسانه ها این است که سخنان گرانقدر و ارزشمند ایشان را کامل منتشر کنند، به صورت قطع ما بحث نفوذ را قبول داریم ولی اینکه عکس چهره عزیز، متعهد و دلسوز نظام و بچه انقلاب (دکتر ظریف) را کنار کسانی دیگر بگذارند، این کم لطفی است. 

وی یادآور شد: امید است در این دوره جدید، دست از این کم لطفی ها برداریم و با انسجام و همدلی در مسیر پیشرفت کشور حرکت کنیم. 

عارف با اشاره به انگیزه سفر خود به قم و دغدغه های مراجع تقلید نیز گفت: هراز گاهی به شهر مقدس قم سفر می کنم و خدمت مراجع تقلید می رسم و برای کارهای خود نیرو می گیرم. 

وی ادامه داد: قرار بود سفر به قم قبل از انتخابات انجام شود ولی به دلیل اینکه ممکن بود شائبه تبلیغاتی ایجاد شود آن را به شرایط فعلی موکول کردم. 

عارف خاطرنشان کرد: مهمترین رهنمود مراجع تقلید پیرامون مسائل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، بیکاری و معیشت مردم بود. 

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب امسال را سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری کردند و امید است مجلس و دولت در اجرایی کردن 34 بند اقتصاد مقاومتی گام های اساسی بردارند. 

وی با اشاره به برنامه فراکسیون امید برای رفع مشکلات کشور نیز گفت: فراکسیون امید برنامه های 138 بندی دارد که در آن اصلاح ساختار نظام بانکی و مالیاتی، رفع معضلات اجتماعی، مقابله با فقر و فساد و تبعیض و توجه به محیط زیست پیش بینی شده است. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز