استاندار لرستان در مراسم روز نکوداشت خرم آباد:

لرستان پایتخت ژئوتوریسم ایران است

۱۳۹۵/۰۲/۲۰ - ۰۸:۴۳:۵۱
کد خبر: ۴۰۲۵۰۶
لرستان پایتخت ژئوتوریسم ایران است
لرستان پایتخت ژئوتوریسم ایران است و اکنون که نیاکان ما در این خطه کارهای بزرگی را انجام داده و از خود به یادگار گذاشته اند باید قدر آنها را در راستای توسعه گردشگری بدانیم

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ، هوشنگ بازوند  در مراسم نکوداشت روز خرم‌آباد که توسط شهرداری خرم‌آباد در سالن همایش‌های سرپرستی شعب بانک صادرات برگزار شد، گفت: سرمایه‌گذار مجتمع کشت و صنعت خرم‌آباد در دو پروژه گردشگری  هر کدام با 150 میلیارد تومان اعتبار در استان سرمایه‌گذاری میکند.

 بازوند با اشاره به کمبود 800 تخت هتل در استان اظهار داشت : این تعداد تخت تا سه سال آینده با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ایجاد می‌شوند.
 وی با بیان اینکه یک باب هتل 5 ستاره توسط سرمایه‌گذاران مقیم استان در دست ساخت است، یادآوری کرد: پارک بزرگ شاپوری یکی از جاذبه‌های دست ساز است که در بین دو اثر تاریخی قلعه فلک الافلاک و پل شاپوری در دست ساخت میباشد.

 

نماینده عالی دولت در لرستان  از پارک شاپوری به عنوان یک پارک بی‌نظیر نام برد و افزود: پارک شاپوری از این حیث بی‌نظیر است که در آن بناهای تاریخی چند هزار ساله استان لرستان در مقیاس مینیاتوری ساخته می‌شوند.
بازوند خاطر نشان کرد: دریاچه‌ای که در مجاورت پارک شاپوری احداث می‌شود 1.5 هکتار بزرگ‌تر از دریاچه کیو است.

 

 

وی ادامه داد: مصالح به کار رفته در بناهای تاریخی مینیاتوری در دست ساخت در پارک شاپوری از جنس مصالحی است که در اثر اصلی به کار رفته است.
 بازوند تصریح کرد: همچنین در این پارک مسیر راه آهن لرستان نیز به صورت مینیاتوری ایجاد می‌شود.
وی  بر ضرورت توسعه هنرهای صنایع دستی در استان تاکید و افزود: صنایع دستی در استان باید رونق پیدا کند؛ از این رو به مدیر کل میراث فرهنگی استان نیز اعلام کرده‌ایم که 500 تا 600 نفر را معرفی کنند تا آموزش‌های لازم را در این زمینه فرا بگیرند.

 

بازوند خواستار نوسازی ناوگان فرسوده حمل و نقل شهری خرم‌آباد در راستای توسعه گردشگری شد و عنوان کرد: ناوگان حمل و نقل شهرداری از این وضعیت کهنه و قدیمی که قرار دارد باید تغییر پیدا کند.
 استاندار لرستان به شهرداری خرم‌آباد پیشنهاد داد که با حذف عوارض زمینه را برای نوسازی بافت مسیر میدان دانشجو به سمت فرودگاه خرم‌آباد را فراهم کند.
وی اظهار داشت : یکی از ضعف‌های شهر خرم آباد که در راستای جذب گردشگر باید اصلاح شود وضعیت مبلمان شهری است که نیازمند تغییرات است.

 

 بازوند گفت: در نوروز امسال با توجه به تلاش‌های صورت گرفته طی دو سال اخیر 67 درصد از اهداف شعار تبدیل لرستان به مقصد گردشگری محقق شد.
 وی اضافه کرد: اگر چه تا تحقق صددرصد شعار تبدیل لرستان از معبر گردشگری تا مقصد گردشگری فاصله زیادی وجود دارد اما تلاش‌های خوبی در راستای تحقق این شعار صورت گرفته است.
بازوند ضمن تقدیر از اقدام خوب شهرداری و شورای شهر برای انتخاب روز نکوداشت خرم‌آباد به حاضران تاکید کرد:  در واقع مراسم امروز را باید مقدمه‌ای برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این روز در 20 اردیبهشت سال آینده بدانیم.
وی با اشاره به اینکه باید روز نکوداشت خرم‌آباد را با برگزاری مراسمات باشکوه به مردم کشورمان و در صحنه بین‌الملل معرفی کنیم،خاطر نشان کرد:  در شهری که آب در چشمه‌های آن با حجم شش متر مربع بر ثانیه به عنوان یک ظرفیت بی‌نظیر عبور می‌کند باید قدر نعمات خدادادی آن را بیشتر بدانیم.
بازوندقرار گرفتن خرم آباد در کریدور شمال به جنوب و غرب به شرق را ظرفیتی بزرگ برای تبدیل این شهر به یک مقصد گردشگری دانست و افزود:  افزایش پروازهای فرودگاه خرم‌آباد به عنوان یکی از زیرساخت‌های گردشگری فراهم شده است.
وی با بیان اینکه رونق گرفتن صنعت گردشگری سبب افزایش سرانه درآمد مردم می‌شود،عنوان کرد: لرستان پایتخت ژئوتوریسم ایران است و اکنون که نیاکان ما در این خطه کارهای بزرگی را انجام داده و از خود به یادگار گذاشته اند باید قدر آنها را در راستای توسعه گردشگری بدانیم.
 استاندار لرستان با اشاره به وجود 5000 هزار اثر تاریخی که 2300 اثر از مجموع آنها ثبت شده تصریح کرد: لرستان با وجود اینکه دارای جاذبه‌های گردشگری و تاریخی است اما با کمبود جاذبه‌های دست‌ساز گردشگری مواجه است.

 هوشنگ بازوند با بیان اینکه بخشی از علاقمندی گردشگران را جاذبه‌های دست  ساز تشکیل می‌دهند، تاکید کرد: در شهری که به عنوان یکی از هفت شهر گردشگری ایران انتخاب شده است شورای شهر و شهرداری کار سختی را در پیش دارند؛ چرا که نمی‌توان جزو هفت شهر گردشگری بود؛ اما در این حوزه کاستی داشت.

 

نظر شما