محمدی خبر داد:

استانداری الکترونیکی در دستور کار دفتر فناوری

۱۳۹۵/۰۲/۲۰ - ۱۱:۱۶:۴۸
کد خبر: ۴۰۲۶۳۰
استانداری الکترونیکی در دستور کار دفتر فناوری
مدیرکل دفتر فناوری استانداری البرز با اشاره به اینکه زیرساخت های دولت الکترونیک در این استان ایجاد شده، برای پایلوت شدن راه اندازی استانداری الکترونیکی کشور از البرز اعلام آمادگی کرد.

به گزارش خبرنگار برنا حمیدرضا محمدی" عصر یکشنبه در" کارگروه توسعه دولت الکترونیک استان البرز" که در محل سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد، اظهار داشت: استان البرز جدید ترین و کوچکترین استان تشکیل شده در کشور است که با همجواری به تهران و اسکان 70 درصد جمعیت در شهر و همچنین میزبانی از مراکز پژوهشی و تحقیقاتی متعدد شرایط ویژه ای دارد و از پتانسیل تبدیل شدن به مرکز فن آوری و صنایع هایتک را دارد.

وی بیان کرد: تمامی زیرساخت های دولت الکترونیک در استان البرز ایجاد شده است و این آمادگی را داریم تا همه خدمات الکترونیکی مورد نیاز را از شبکه درگاه الکترونیک در استانداری ارائه دهیم و برای نخستین بار در کشور پایلوت اجرای این طرح در راستای تحقق دولت الکترونیک باشیم.

محمدی تصریح کرد: در صورت ارائه برنامه مشخص کشوری و استانی با سرمایه گذاری بخش خصوصی و دولتی، فناوری اطلاعات و ارتباطات را در این استان به جایگاه واقعی خود خواهیم رساند.

وی با اشاره به اینکه زمانی که منابع مالی، نیروی انسانی ماهر و فساد مالی در دستگاه ها از کنترل خارج می شود در این بخش می توان از ظرفیت فناوری اطلاعات برای بهبود شرایط بهره برد، اظهار کرد: راه اندازی شبکه دولت برای تمامی ۹۱ دستگاه اجرایی استان به منظور ایجاد شبکه امن برای تبادل اطلاعات بین دستگاهی از جمله اقدامات سال گذشته بوده است.

مدیرکل دفتر فناوری استانداری البرز با بیان اینکه بهره برداری از سامانه سامد، سامد سناما و نرم افزار مکاتبات شبکه دولت استان و حذف مکاتبات کاغذی از جمله اقدامات انجام شده در سال گذشته در سطح استان البرز بوده است، گفت: افزایش تعداد خدمات الکترونیکی ارائه شده به مردم از طریق پیگیری ادارات کل استان و وزارتخانه مطبوع  هر خدمت، برون سپاری و افزایش تعداد خدمات الکترونیکی ارائه شده به دفاتر پیشخوان با بهبود ضریب رشد سال ۹۴، از مهمترین اقدامات در دستور کار سالجاری محسوب می شود.
وی افزود: عملیاتی کردن درگاه واحد استانی با توجه به آماده شدن سامانه مربوطه، برای هر خدمت در دستگاه ها و نیز درگاه واحد استانی، به صورت متمرکز نیز انجام می پذیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز