اختصاص ۲۰درصد اعتبارات چهارمحال وبختیاری به کمک های فنی واعتباری

۱۳۹۵/۰۲/۲۰ - ۱۳:۲۰:۵۰
کد خبر: ۴۰۲۷۵۱
اختصاص ۲۰درصد اعتبارات چهارمحال وبختیاری به کمک های فنی واعتباری
استاندارچهارمحال وبختیاری گفت: 20 درصد اعتبارات استان برای کمک های فنی و اعتباری اختصاص می یابد.

به گزارش برنا از شهرکرد؛ قاسم سلیمانی در شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان گفت: تخصیص این میزان اعتبار، به منظور حمایت از واحدهای تولیدی و سرمایه گذاری در بخش های مختلف با هدف افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی صورت می گیرد.

وی تأکید کرد: در راستا تحقق شعار سال، برنامه های یک و پنج ساله از سوی دستگاه های اجرایی استان در زمینه اقتصاد مقاومتی طراحی شده است.

سلیمانی راه اندازی واحدهای تعطیل، تکمیل فعالیت واحدهای نیمه فعال و بهره برداری از طرح های دارای 60 درصد پیشرفت فیزیکی و بالاتر را از مهمترین اولویت های استان در سال جاری برشمرد.

وی تصریح کرد: به همین منظور، شنبه هر هفته، مشکلات مربوط به واحدهای تولیدی استان در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و ستاد تسهیل رفع موانع تولید بررسی و راهکارهای لازم برای رفع آن ارائه می شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان داشت: طبق توافق مدیریت استان با بنیاد مستضفعان انقلاب اسلامی، بانک صادرات و بانک سینا، به طرح های دارای توجیه علمی و اقتصادی، یارانه تسهیلات بانکی پرداخت می شود.

وی اضافه کرد: مسوولان دستگاه های متولی در حوزه تولید، اقتصاد و سرمایه گذاری، باید توان سرمایه گذاران در بخش های مختلف را بسنجند و با تشویق تولید کنندگان و سرمایه گذاران در حوزه های مختلف، زمینه سرمایه گذاری در استان را فراهم کنند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: رفع برخی مشکلات مربوط به امور مالیاتی در سطح ملی، می تواند در حمایت از تولید کنندگان مؤثر باشد.

سیدمحمدرضا سیدنبوی اظهار کرد: کاهش مالیات و همکاری با تولید کنندگان، ارتقای شاخص های توسعه ای کشور را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: مسوولان امور مالیاتی در سطح ملی، می توانند با اصلاح قوانین مالیاتی، زمینه را برای رونق تولید فراهم کنند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: برای تکمیل و بهره برداری از 50 طرح دارای پیشرفت فیزیکی 60 درصد و بالا در استان، چهار هزار و 200 میلیارد ریال تسهیلات بانکی پرداخت می شود.

سیدنعیم امامی بیان کرد: این تسهیلات با نرخ 20 درصد بوده که از این میزان، پنج درصد را دولت به عنوان یارانه پرداخت می کند.

وی یادآور شد: با تکمیل و راه اندازی 50 طرح نیمه تمام در حوزه صنعت، معدن و تجارت استان، زمینه اشتغال افزون بر دو هزار نفر فراهم می شود.

به گزارش برنا، شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با روی کار آمدن دولت یازدهم تشکیل و فعال شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز