معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کرمان خبر داد:

نرخ بی سوادی در استان کرمان رو به کاهش است

۱۳۹۵/۰۲/۲۰ - ۱۵:۲۵:۲۱
کد خبر: ۴۰۲۸۷۶
نرخ بی سوادی در استان کرمان رو به کاهش است
معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان کرمان از روند رو به کاهش نرخ بی سوادی در استان خبر داد و گفت: بی سوادی در سال 1396 در استان کرمان ریشه کن می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ ناصر صباحی در مراسم تجلیل از معلمان شهرستان رابر به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم گفت: قله‌های عظمت و افتخار برای هرکسی در هر جایگاهی و برای هر جامعه‌ای در هر سطحی از مسیر عزت و اعتبار معلم می‌گذرد.

وی ادامه داد: تکریم مقام معلم بر همگان واجب است و اولیای دانش‌آموزان نیز باید دانش‌آموزان را با فرهنگ قدردانی از مقام معلمان آشنا کنند.

صباحی با اشاره به دیدگاه‌های استاد مطهری پیرامون شغل معلمی ابراز داشت: اندیشه‌های استاد مطهری آنقدر بلند بود که به علم به عنوان یک فریضه نگاه می‌کرد و آن چیزی است که امروز مطالبه رهبر معظم انقلاب است.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان کرمان اظهار داشت: در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل وظیفه ماست که در کارزار مبارزه با جهل و بیسوادی به نقطه‌ای برسیم که دانش‌آموزان را به اهدافی که جامعه اسلامی نیاز دارد برسانیم.

ناصر صباحی با اشاره به اینکه وظیفه آموزش و پرورش فرهنگسازی پیرامون اقتصاد مقاومتی است، گفت: ما باید خلاقانه و هوشمندانه حرکت کنیم تا گره‌های مختلف را با دست دانشمندان خود بگشاییم و هیچ نیازی به خارج از کشور نداشته باشیم.

وی از افزایش 80 درصدی میانگین حقوق فرهنگیان در سال 94 نسبت به سال‌های گذشته خبر داد و افزود: در صورتی که به وضعیت معیشتی معلمان توجه بیشتری شود معلمان دغدغه کمتری داشته و به رسالت معلمی خود بهتر عمل می‌‌کنند.

صباحی از روند کاهش نرخ بیسوادی در استان خبر داد و افزود: در گروه سنی 10 تا 40 سال در شهرستان رابر در حال حاضر 70 نفر بی سواد داریم که این افراد در سال 95 شناسایی و با حضور در کلاس‌های سوادآموزی باسواد می‌شوند.

بر پایه این گزارش؛ همزمان با ایام گرامیداشت هفته معلم و با حضور معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان کرمان از معلمان برتر، پیشکسوتان، رتبه‌های برتر دانش‌آموزی کنکور سراسری سال 94 و معلمان ورزشکار رابر تجلیل شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز