رییس روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور:

از طریق تورهای رسانه‌ای، ایران واقعی را به دنیا معرفی کنیم/ ۵۰ درصد گردشگران ایرانی را گردشگران مذهبی تشکیل می‌دهند

۱۳۹۵/۰۲/۲۱ - ۱۷:۳۹:۳۵
کد خبر: ۴۰۳۴۳۹
از طریق تورهای رسانه‌ای، ایران واقعی را به دنیا معرفی کنیم/ ۵۰ درصد گردشگران ایرانی را گردشگران مذهبی تشکیل می‌دهند
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: باید از طریق تورهای رسانه ای و شبکه های بین المللی، ایران واقعی را به دنیا معرفی کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ "حمید ضیایی پرور" در مراسم افتتاحیه نمایشگاه گردشگری، صنایع دستی و فرهنگ بومی کرمان با اشاره به اینکه کشور ایران در بخش جاذبه های گردشگری جزو ترین ها دنیا است، افزود: ایران دارای اقلیم 4 فصل است  بطوریکه در شعاع چند کیلومتری می توان آب و هوای متفاوت با جاذبه های خاص را مشاهده کرد.

وی به گونه های متفاوت گردشگری در ایران اشاره کرد و بیان کرد:  در سالهای اخیر گردشگری سلامت در کشور ایران بسیار رونق گرفته بطوریکه گردشگران زیادی تحت این عنوان با 1.4 قیمت و با کیفیت بالایی از خدمات درمانی کشور بهره مند شده اند.

ضیایی پرور با بیان اینکه 50 درصد گردشگران ایرانی را گردشگران مذهبی تشکیل می دهند، افزود: ایران دارای ظرفیتهای بی شماری در بخش مذهبی، طبیعی، تاریخی و غیره است که می تواند هر گردشگری را به سوی این کشور جذب کند.

وی اظهار کرد: ایران به لحاظ جاذبه های گردشگری رتبه پانزدهم دنیا ولی به لحاظ جذب گردشگر در رتبه 48 دنیا قرار دارد که باید با استفاده از رسانه های مختلف بین المللی، تصویر واقعی ایران را به تمام دنیا مخابره کرد که این اتفاق مهم همکاری همه دست اندرکاران را می طلبد.

ضیایی پرور با اشاره به اینکه متاسفانه برخی رسانه ها، تصویر غلطی از ایران را به نمایش گذاشته اند که واقعیت نداشته است، بیان کرد: متاسفانه ما در بخش رسانه بین المللی ضعیف عمل کرده ایم و مطبوعات در خارج از کشور بسیار محدود به زبان فارسی وجود دارد.

وی با بیان اینکه هرگاه حرف ایران در شبکه های خارجی به میان آمده حرف از انرژی هسته ای و سیاست بوده است، تصریح کرد: شبکه های داخلی که به زبانهای خارجی  درایران نیز فعالیت می کنند مخاطبان کمی را به خود اختصاص داده اند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی ادامه داد: در خارج از کشور کمپینی توسط دانشمندان ایرانی  با عنوان «ایران را باید دید» راه اندازی شده که بیش از 2 میلیون مخاطب دارد بنابراین باید از طریق تورهای رسانه ای و شبکه های بین المللی ایران واقعی را به دنیا معرفی کنیم.

وی با توجه به رهنمودهای رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور تاکنون بیش از 1800 ویدیو در شبکه های اجتماعی منتشر شده است که امیدواریم تعداد این فعالیتهای رسانه ای افزایش پیدا کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز