در راستای اقتصاد مقاومتی؛

تولید مرغ بدون مصرف بدون آنتی بیوتیک در استان افزایش می یابد

۱۳۹۵/۰۲/۲۲ - ۰۹:۲۱:۴۴
کد خبر: ۴۰۳۷۷۶
تولید مرغ بدون مصرف بدون آنتی بیوتیک در استان افزایش می یابد
در راستای اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی و نیز ارتقای بهداشت فرآورده های خام دامی، تولید مرغ بدون مصرف آنتی بیوتیک در استان افزایش می یابد.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار برنا در مشهد با اعلام این مطلب اظهار داشت: درحال حاضر با وجود 41 واحد مرغداری گوشتی در استان خراسان رضوی و 8 واحد مرغ گوشتی در استان خراسان جنوبی که عمده تولید آن ها وارد استان ما می شود، ظرفیت تولید روزانه بیش از 50 تن مرغ گوشتی بدون مصرف آنتی بیوتیک در استان وجود دارد که میزان جذب این مقدار در بازار رو به افزایش است و بر همین اساس گسترش واحدهای واجد شرایط تولید مرغ بدون مصرف آنتی بیوتیک در دستور کار است.

دکتر جعفر عطارباشی افزود: خصوصیت های مرغ بدون مصرف آنتی بیوتیک ، راه را برای صادرات آن نیز هموار تر نموده و کیفیت بهتر، قابلیت رهگیری، عدم مصرف آنتی بیوتیک ها و داروهای ضد کوکسیدیوز، میانگین وزن لاشه مناسب تر برای صادرات و... از جمله این خصوصیت ها می باشند. عطارباشی خاطرنشان ساخت: در سال جدید، بسته بندی های نو با عمر ماندگاری بیشتر با استفاده ازبرترین تکنیک های بسته بندی نظیر بسته بندی در خلاء و یا بسته بندی به روش ترموفورمینگ در خصوص مرغ بدون مصرف آنتی بیوتیک در حال شکل گیری است که زمان ماندگاری محصولات تازه را افزایش خواهد داد و کیفیت بهتری از مرغ را عرضه خواهد کرد.  وی گفت: امید آن می رود با بستر سازی های مناسب و حمایت مصرف کنندگان، سال جدید شاهد گسترش بازارهای صادراتی ، خارج وداخل استانی برای این محصولات باشیم و فراورده های گوشتی حاصل از این محصولات نیز، امسال با تنوع بیشتری تولید گردد.

عطارباشی یادآور شد: افزایش تعداد برند های مرغ و تخم مرغ بدون مصرف آنتی بیوتیک برای جذب این محصولات به بازار مصرف، خود گویای بازار رو به رشد این محصولات می باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز