دادستان عمومی و انقلاب آبیک:

یک سوم چاه های شهرستان آبیک غیرمجاز است

۱۳۹۵/۰۲/۲۲ - ۱۴:۰۰:۲۱
کد خبر: ۴۰۳۸۷۴
یک سوم چاه های شهرستان آبیک غیرمجاز است
سعید احمدزاده گفت: در شهرستان آبیک حدود 900چاه وجود دارد که بیش از یک سوم چاه های آن غیرمجاز و پلمب شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، سعید احمدزاده دادستان عمومی و انقلاب آبیک با بیان اینکه بیش از یک سوم چاه های این شهرستان غیرمجاز است بیان کرد: برنامه ای برای فک پلمب چاه های غیرمجاز وجود ندارد.

احمدزاده عنوان کرد: در شهرستان آبیک حدود 900چاه وجود دارد که 316چاه یعنی بیش از یک سوم چاه های آن غیرمجاز بوده و پلمب شده است.

وی اشاره کرد: فک پلمب 24حلقه چاه از 316حلقه چاه غیرمجاز شهرستان آبیک بنا بر تصمیم شورای تأمین این شهرستان و هماهنگی شرکت آب منطقه ای استان قزوین با شرایط خاص انجام شده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک در ادامه یادآور شد: چاه هایی که بیش از 20خانوار از آن برای اراضی کشاورزی ارتزاق می کنند و باغات دارای درختان با قدمت پنج سال و دامداری ها نیز به طور موقت فک پلمب شد.

احمدزاده اضافه کرد: به کشاورزان به میزان لازم و براساس نظر کارشناسان ادارات جهادکشاورزی و منابع امور آب با نصب کنتور حجمی یا هوشمند تا تعیین تکلیف از کمیسیون رسیدگی به امور آب های زیرزمینی استان قزوین اجازه بهره برداری با رعایت شرایط داده شده است.

وی تصریح کرد: بیش از 316چاه غیرمجاز شهرستان آبیک فرم شماره یک بوده که شرایط اولیه استحقاق برای صدور مجوز را داشته است و چاه های فعال پیش از سال 85 را شامل می شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک اذعان کرد: اگر در کمیسیون مجوز رسیدگی به امور آب های زیرزمینی استان قزوین برای چاه های غیرمجاز فرم شماره یک این شهرستان مجوز صادر شود بر مبنای مجوز، صاحبان می توانند از آن استفاده کنند.

احمدزاده یادآور شد: با طی پروسه پرونده قضایی چاه های غیرمجاز در کمیسیون مجوز رسیدگی به امور آب های زیرزمینی استان قزوین اگر رأی قطعی مبنی بر غیرمجاز بودن صادر شود نسبت به طمس چاه اقدامات لازم انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه برنامه ای برای فک پلمب چاه های غیرمجاز وجود ندارد، افزود: کارشناسان اداره منابع امور آب و جهاد کشاورزی شهرستان آبیک هر دو هفته یکبار بر وضعیت چاه های پلمب شده نظارت می کنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: برق چاه های غیرمجاز این شهرستان به دلیل نداشتن مجوز قطع شده است.

احمدزاده تشریح کرد: بیش از یک سوم چاه های شهرستان آبیک غیرمجاز است که بیشتر این چاه ها در بخش بشاریات این شهرستان وجود دارد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک تاکید کرد: هر چاهی که پروانه حفر و بهره برداری نداشته باشد به طور مطلق غیرمجاز محسوب می شود.

احمدزاده اظهار کزد: با شناسایی چاه های فاقد پروانه حفر و بهره برداری از سوی مسولان اداره منابع امور آب با طرح شکایت قضایی به این چاه ها رسیدگی کرده و پلمب آن ها انجام می شود.

وی تصریح کرد: مالکان چند مورد چاه که نسبت به حفاری و بهره برداری غیرمجاز اقدام کرده بودند، طبق حکم قضایی محکوم به حبس و ملزم به پرداخت جریمه شدند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک با اشاره به حفر چاه هایی که به مسؤولان این شهرستان اعلام نشده باشد، عنوان کرد: در این راستا اگر برای صدور مجوز آن اقدامی صورت نگرفته باشد جزء چاه های بلاتکلیف و غیرمجاز محسوب می شود.

احمدزاده در پایان گفت: پلمب چاه های غیرمجاز تا زمان تعیین تکلیف آنان در کمیسیون مجوز رسیدگی به امور آب های زیرزمینی استان قزوین ادامه دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز