معاون وزیر آموزش و پرورش:

۲۰درصد دانش آموزان کشور در مدارس خیرساز تحصیل می کنند

۱۳۹۵/۰۲/۲۵ - ۲۳:۱۷:۱۶
کد خبر: ۴۰۴۲۵۵
۲۰درصد دانش آموزان کشور در مدارس خیرساز تحصیل می کنند
مرتضی رئیسی: دو و نیم میلیون نفر از دانش آموزان کشور در مدارس خیرساز مشغول تحصیل هستند که این امر در کشور موجب مباهات است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، مرتضی رئیسی معاون وزیر آموزش و پرورش ظهر پنجشنبه در هجدهمین همایش خیرین مدرسه ساز استان قزوین که در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، اظهار کرد: خانواده ها باید اطمینان داشته باشند که فرزندان آنان در مدارس ایمن مشغول تحصیل هستند و در این راستا اعتبارات زیادی با کمک خیرین صرف شده که یک سوم آن باقی مانده است.

رئیسی عنوان کرد: ۵۰۰ هزار مدرسه کشور متعلق به پس از انقلاب است و با اینکه در گذشته مدارس دونوبته و سه نوبته داشت، اکنون از آن شرایط عبور کرده اما همچنان نیازمند کمک مردم است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قزوین ادامه داد: مدیریت کردن آموزش و پرورش بدون کمک و همراهی مردم امکانپذیر نیست و باید مشکل مدارس چندنوبته با کمک دولت و مردم حل شود.

رئیسی اضافه کرد: ایمنی فضاهای آموزشی و مدارس، مطالبه ای در سطح دنیاست و دانش آموزانی که بناست آینده مملکت را بسازند نیاز به مدارس ایمن و استاندارد دارند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تاسیس جامعه خیرین مدرسه ساز از ۱۸ سال پیش در کشور اضافه کرد: دو و نیم میلیون نفر معادل ۲۰ درصد دانش آموزان کشور در مدارس خیرساز مشغول تحصیل هستند که این امر در کشور موجب مباهات است.

رئیسی تصریح کرد: جامعه خیرین مدرسه ساز هیچ باری بر دوش دولت نمی گذارد بلکه یاریگر دولت است و به فرموده رهبر انقلاب، مجموعه های خیرین از پدیده های انقلاب است که باید مسیولان کار آنان را تسهیل کنند.

وی با تاکید بر لزوم استقبال مسئولان از کارهای خیر این افراد نیکوکار بیان کرد: برگزاری جشنواره های خیرین مدرسه ساز در سطح کشوری، استانی و منطقه ای تاثیر زیادی در جلب حمایت خیرین است و دولت و مجلس به جلب مشارکت های مردمی اعتقاد دارند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور یادآور شد: تمام قوانینی که طی چند سال اخیر در کشور به تصویب رسیده، در راستای تقویت مشارکت های مردمی بوده و بیشترین طرح های مشارکت مردم و خیرین به حوزه آموزش و مرورش اختصاص داشته است.

در این مراسم سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین، منوچهر حبیبی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مهندس عسگر علی جوانبخت مدیر کل نوسازی مدارس استان قزوین، داوود محمدی نماینده مردم قزوین در انتخابات شورای اسلامی و جمعی از خیرین مدرسه ساز استان حضور داشتند.

در پایان این مراسم از خیرین مدرسه ساز تجلیل و قدردانی شد.

IMG_4787

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز