دومین جشنواره فولکلور کردی در سیلوانای ارومیه برگزار شد

۱۳۹۵/۰۲/۲۵ - ۰۸:۳۹:۵۰
کد خبر: ۴۰۴۵۴۰
دومین جشنواره فولکلور کردی در سیلوانای ارومیه برگزار شد
دومین جشنواره بازیهای بومی ، محلی و نمایشگاه دستاوردهای روستایی سیلوانا با حضور پر شور و استقبال بی نظیر مردم منطقه و همچنین مسئولین شهر و چهره های سیاسی و فعال و با هدف حفظ و شناساندن فرهنگ و سنت های مردم بخش سیوانا در حال برگزاری است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، دومین جشنواره بازیهای بومی ،محلی و نمایشگاه دستاوردهای روستایی سیلوانا به همت ریباز میرزایی بخشدار سیلوانا وهمکارانش و اهالی منطقه و با حضور پر شور  و استقبال بی نظیر مردم منطقه و همچنین مسئولین شهر و چهره های سیاسی و فعال و با هدف حفظ و شناساندن فرهنگ و سنت های مردم بخش سیوانا و نوار مرزی ارومیه در دیزج مرگور در حال برگزاری است.

در این جشنواره غرفه های مختلفی در نظر گرفته شده که در این غرفه ها صنایع دستی و فعالیت های مختلف مردم نوار مرزی سیلوانای ارومیه در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفته است ، غرفه های مخصوص پخت غذاهای سنتی کردی از غرفه های پر بازدید هستند که در آنها زنان کرد غذاهای سنتی را آماده و برای بازدیدکنندگان سرو می کنند.

از نکات جالب این جشنواره حضور سریع ترین نقاش آسیای شورش نصیری بود که در عرض سه دقیقه تابلویی بسیار زیبایی را نقاشی کرده و به فرماندار ارومیه

حضور ورزشکاران هم در این جشنواره پررنگ بود و فرهاد پیروت پور بازیکن کُرد مهابادی تیم ملی والیبال و تیم شهرداری ارومیه با لباس زیبای کُردی به همراه پدرش در این مراسم جالب بود.

روح اله حضرت پور منتخب مردم ارومیه در خانه ملت ، محمد حضرت پور شهردار ارومیه ، حسن خانی فرماندار ارومیه ٰ ، محمدرضا علیزاده امامزاده و حاتمی اعضای شورای شهر ارومیه ، وهاب زاده مدیرکل منابع طبیعی استان ، قهرمانی مدیر کل امور روستایی استانداری ،  سید فتاح حسینی  و حاکم ممکان از فعالان سیاسی و اجتماعی شهرستان و بسیاری از چهره های سیاسی در این جشنواره باشکوه حضور داشتند.

جشنواره ی و فستیوال زیبای بازیهای بومی ،محلی و نمایشگاه دستاوردهای روستایی سیلوانای ارومیه به مدت دو روز امروز و فردا با غرفه های رایگان پذیرایی صبحانه و نهار در دیزج مرگور ارومیه برای بازدید و شرکت عموم مردم  آماده می باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز