مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان:

پیام مدیر کل اداره فرهنگ وارشاد اسلامی لرستان به مناسبت بزرگداشت روز فردوسی

۱۳۹۵/۰۲/۲۶ - ۰۹:۳۴:۱۰
کد خبر: ۴۰۵۱۰۷
پیام مدیر کل اداره فرهنگ وارشاد اسلامی لرستان به مناسبت بزرگداشت روز فردوسی
حکیم ابوالقاسم فردوسی، به جهت سرودن اثری ارجمند و ارزشمند به نام شاهنامه و تلاشی که در راستای احیای زبان فارسی داشته، جایگاهی بس والا و رفیع دارد که بر تارک ادبیات این مرزوبوم می‌درخشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ، مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان لرستان در پیامی روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی را تبریک گفت .

متن این پیام به شرح ذیل است:

 

زبان و ادبیات فارسی با تاریخچه‌ای درخشان، پر است از چهره‌ها و شخصیت‌هایی که با آثار و قلمشان، موجب تعالی این زبان فاخر در بین زبان‌های کهن گیتی شده‌اند. مولوی، سعدی، حافظ، عطار، نظامی، جامی و بسیاری دیگر از شعرای بلندآوازه‌ی ایران‌زمین، هرکدام برگی زیرین از شناسنامه‌ی تاریخی این سرزمین‌اند که از گذشته تا به امروز سربلندی و افتخار را برای ملت ما به ارمغان آورده‌اند.

اما در بین این چهره‌ها و شخصیت‌های ماندگار، حکیم ابوالقاسم فردوسی، به جهت سرودن اثری ارجمند و ارزشمند به نام شاهنامه و تلاشی که در راستای احیای زبان فارسی داشته، جایگاهی بس والا و رفیع دارد که بر تارک ادبیات این مرزوبوم می‌درخشد.

بیست و پنجم اردیبهشت‌ماه، روز بزرگداشت فردوسی را به هنرمندان و علاقه‌مندان به شعر و ادب فارسی تبریک گفته و از همه ی هنرمندان و فعالان فرهنگی استان لرستان می خواهم با دقت نظر و تلاش بیشتر موجبات تعالی زبان، فرهنگ و هنر ایران عزیز ، به خصوص استان هنرمند پرور و فرهنگ دوست لرستان را فراهم آورند .

 

حمیدرضا حنان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان

 

نظر شما