مدیر امور آب و فاضلاب شهریار خبر داد:

کمبود آب آشامیدنی محدوده بلوار ۱۷ شهریور شهریار جبران شد

۱۳۹۵/۰۲/۲۶ - ۱۱:۱۹:۴۹
کد خبر: ۴۰۵۲۱۵
کمبود آب آشامیدنی محدوده بلوار ۱۷ شهریور شهریار جبران شد
مدیر امور آب و فاضلاب شهریار از اجرای موفقیت‌آمیز عملیات انتقال آب از عرض پر تردد بلوار 17 شهریور شهریار حد فاصل میدان فرمانداری و حافظ در کوتاه‌ترین زمان و بدون اختلال در آمد شد خودروها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در غرب تهران سمیعی زنوزی در  خصوص رفع کمبود آب آشامیدنی محدوده بلوار 17 شهریور شهریار  گفت: این طرح در 2 مرحله اجرا شد. در مرحله اول عبور عرضی خط انتقال از بلوار 17 شهریور و در مرحله دوم  اصلاح شبکه خیابان ملک‌محمدی به‌طول 70۰ متر لوله پلی‌اتیلن به قطر 20۰ میلی‌متر که در کوتاه‌ترین زمان انجام شد.

وی ادامه داد: این عملیات در عرض بلوار 17 شهریور، با حفر تونل، کول‌گذاری و لوله‌گذاری به‌طول حدود 3۰ متر با قطر 200 میلیمتری و از جنس پلی‌اتیلن در عمق 4 متری سطح زمین انجام شد. ضمن آنکه این تونل، قابلیت تعمیر و بازسازی شبکه آب را نیز در آینده دارد.

سمیعی افزود: در این طرح، سه راه‌گیری از خط 400 اصلی به لوله 200 پلی اتیلن عرضی بلوار مذکور و سپس در ادامه به لوله 200 خیابان شهید عبدالمحمدی اتصال داده شد تا کسری و کمبود آب در خیابان‌های مجاور جبران و مشکلات شهروندان محترم برطرف شود.

داود سمیعی زنوزی اظهار داشت: با توجه به افزایش ساخت وساز، تراکم و فشردگی واحدهای مسکونی و رشد جمعیت در کوچه‌های شمالی مجاور خیابان طالقانی، بویژه در فصل گرم تابستان و اوج مصرف، آب آشامیدنی شهروندان این محدوده دچار قطع و یا افت فشار در شبکه می‌شد. به همین خاطر با بررسی و اتخاذ تدابیر لازم مقرر شد برای جبران کمبود آب، آب آشامیدنی از عرض جاده فوق منتقل شود که با وجود پیچیدگی و دشواری‌های متعدد و نیز پرخطر بودن محل اجرای طرح، بدون هیچ‌گونه مشکلی به پایان رسید.

مدیر امور آب و فاضلاب شهریار در پایان بیان داشت: این امور با تمام توان و امکانات موجود کوشش می‌کند تا در فصل گرم تابستان و اوج مصرف، شهروندان با مشکلات قطع، افت فشار شبکه و کم آبی دچار نشوند. اما متذکر می‌شود که با تمام تمهیدات به‌عمل آمده مردم باید میزان مصرف در خانوار را مدیریت کنند و از مصارف غیرضروری بپرهیزند و از استفاده پمپ مستقیم به شبکه جدا خودداری کنند تا هرگز دچار کمبود و یا کم‌آبی نشوند.

 

نظر شما