فرماندار بروجرد:

دهیاران نقش مهمی را در توسعه روستاها انجام می‌دهند

۱۳۹۵/۰۲/۲۶ - ۱۲:۳۴:۳۷
کد خبر: ۴۰۵۲۶۳
دهیاران نقش مهمی را در توسعه روستاها انجام می‌دهند
مسلم پورقاسمیان گفت: دهیاران نقش مهمی را در توسعه روستاها انجام می‌دهند و باید رونق اقتصادی در روستاهای شهرستان توسعه یابد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از بروجرد لرستان ،  فرمانداربروجرد در همایش دهیاران بخش مرکزی، ضمن تقدیر از حضور حماسی مردم روستاهای شهرستان بروجرد در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: روستاها از مراکز مهم اقتصادی کشورهستندوروستاییان در برگزاری انتخابات با دهیاران بیشترین همکاری را داشتند که جای قدردانی را دارد که این مهم سبب شد انتخابات سالم در همه روستاهای شهرستان بروجرد برگزار شود.

 مسلم پورقاسمیان افزود: دهیاران نقش مهمی را در توسعه روستاها انجام می‌دهند و باید رونق اقتصادی در روستاهای شهرستان توسعه یابد.

فرماندار ویژه بروجردومعاون استانداری لرستان  با تاکید برمهم بودن  خود کفایی روستاییان در محصولات کشاورزی، خاطر نشان کرد: روستائیان نقش مهمی را در جذب گردشگران در محصولات کشاورزی  و رونق اقتصادی ایفا کرده‌اند.

پورقاسمیان با اشاره به جایگاه روستاها در بحث گردشگری  بیان داشت: فضای روستا با توجه به توسعه گردشگری و اشتغالزایی در کنارتوسعه کشاورزی مورد توجه دهیاران قرار بگیرد.

وی اظهار داشت: دهیاران با توجه به فضاسازی روستاها در امر بهداشت و محیط زیست می‌توانند گردشگران را در فصول مختلف سال جذب کنند که سبب رونق اقتصادی شود.

پورقاسمیان ادامه داد:: روستاها از مراکز مهم اقتصادی کشور هستند و دهیاران با تلاش و برنامه‌ریزی و مطالعه از مشارکت روستاییان در رسیدن به تحقق خودکفایی برای جذب سرمایه و رونق اقتصادی استفاده کنند.

وی خاطر نشان ساخت: متاسفانه امروزه به قشر تولیدکنندگان روستاها در بخش کشاورزی توجه کمتری شده که باید برای این مهم یک برنامه‌ریزی کاربردی و اصولی انجام شود.

پورقاسمیان اضافه کرد:  تمام روستاهای بروجرد به برکت انقلاب اسلامی ایران برق‌رسانی شدند و ۱۹۴ روستا در بروجرد از نعمت برق برخوردار هستند.

وی عنوان کرد : از ۶ هزار و 200 نفر جمعیت بخش مرکزی، 400نفر راه آسفالته ندارند یعنی حدود ۲۰ کیلومتر راه روستایی باید آسفالت شود.

 

همچنین در این نشست بخشدار مرکزی بروجرد   کمبود اعتبارات درامر آبادانی روستاها ی بروجردرا یک چالش دانست وخاطر نشان کرد: دهیاران برای رفع مشکلات روستاهای شهرستان به جد پیگیر مشکلات هستند که متاسفانه کمبود اعتبارات سبب عدم تحقق این مهم شده است .

محمد علی گودرزی بعضی مدیران ارشد ادارات بروجردرا مورد انتقاد قرار داد و خطاب به حاضران اظهار داشت: متاسفانه بعضی ادارات شهرستان برای رفع مشکلات دهیاران که از اختیارات قانونی برخوردار هستند با بی‌اعتنایی برخورد می‌کنند که این مهم باید بررسی شود .

بخشدار مرکزی بروجردگفت: دهیاران به عنوان نماینده روستاهای خود،همه تلاش خود را برای رفع مانع و مشکلات به کار می‌گیرند.

گودرزی بیان داشت: امیدواریم با تعامل بیشتر شاهد پیشرفت، توسعه و آبادانی تمامی روستاهای شهرستان بروجرد باشیم و مشکلات روستاها در زمینه‌های مختلف برطرف شود

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز