ظرفیت دیتای شرکت زیرساخت ایلام چهار برابر افزایش یافت

۱۳۹۵/۰۲/۲۶ - ۱۳:۱۷:۳۸
کد خبر: ۴۰۵۳۰۰
ظرفیت دیتای شرکت زیرساخت ایلام چهار برابر افزایش یافت
مدیرکل ارتباطات زیر ساخت ایلام گفت: ظرفیت و پهنای باند دیتای این شرکت در استان سال گذشته با اجرای طرح های توسعه ای چهار برابر افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا-ایلام-رضا حسن بیگی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: کل ظرفیت دیتای استان برای ارتباط و دسترسی به اینترنت، اینترانت، پی ال سی و... در نیمه نخست سال گذشته 5.5 گیگابیت بر ثانیه بود که با اجرای طرح توسعه ای در پایان سال 94 به 24.5 گیگابیت برثانیه افزایش یافت.
وی یادآور شد: ظرفیت و پهنای دیتای در حال کار استان ایلام 2 گیگابیت است که با این وضعیت 22.5 گیگابیت مازاد پهنای دیتا در ایلام وجود دارد.
مدیرکل ارتباطات زیرساخت استان ایلام ظرفیت کلی پهنای دیتای این شرکت را در استان شامل 125 مگ اینترنت، 3471 مگ وی پی ال اس(vpls) و 84 مگ ام پی ال اس (mpls) اعلام کرد و گفت: مجموع همه این ها برابر با 2 گیگابیت ظرفیت دارد.
حسن بیگی گفت: بر پایه برنامه ریزی ها تا پایان سال جاری نیز 10 گیگابیت دیگر به ظرفیت پهنای باند دیتای استان افزوده می شود که با اتمام طرح های توسعه ای مجموع پهنای باند دیتای شرکت ارتباطات زیرساخت ایلام به 35 گیگابیت می رسد. 
وی تاکید کرد: شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان تامین کننده همه بسترها و زیرساخت های ارتباطی در استان های مختلف وظیفه اجرای طرح های توسعه ای در این حوزه ها را به عهده دارد.
مدیرکل ارتباطات زیرساخت ایلام افزود: اجرای شبکه فیبرنوری، دیتا و انتقال رادیویی جزو وظایف و فعالیت های این شرکت برای تامین و ایجاد زیرساخت های لازم و کافی در حوزه ارتباطات استان است. 
حسن بیگی طول شبکه فیبرنوری استان به عنوان شاهرگ ارتباطی ایلام با داخل، خارج استان و خارج کشور را 780 کیلومتر عنوان کرد و افزود: این شبکه از سه مسیر شامل شهرستان های استان به داخل استان، کرمانشاه، لرستان و خوزستان و پایانه مرزی مهران به بغداد و آسیای میانه ارتباط ایلام را با درون و بیرون مرزهای کشور برقرار کرده است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز