معاون استاندار: مطالعات جامع گردشگری روستایی باید در استان ایلام انجام شود

۱۳۹۵/۰۲/۲۶ - ۱۳:۳۰:۰۹
کد خبر: ۴۰۵۳۰۸
معاون استاندار: مطالعات جامع گردشگری روستایی باید در استان ایلام انجام شود
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید مطالعات جامع گردشگری در روستاهای این استان را انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا-ایلام-، شاپور پولادی روز یکشنبه در همایش دهیاران استان ایلام با رویکرد توسعه گردشگری روستایی اظهار کرد: ظرفیت های فراوانی در حوزه گردشگری در روستاهای این استان وجود دارد که باید شناسایی و معرفی شوند و زیرساخت های لازم نیز برای آنها فراهم شود.
وی افزود: توسعه گردشگری در روستاهای این استان به توسعه اقتصادی، ایجاد اشتغال پایدار، افزایش درآمد روستاییان و رونق تولید در این مناطق منجر می شود.
پولادی تاکید کرد: لازم است دهیاران به عنوان نمایندگان دولت در روستاها تلاش کنند تا محیط و شرایط روستا برای جلب گردشگران داخلی و خارجی مهیا و جذاب شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام یادآور شد: دهیاران باید قابلیت و ظرفیت های بومی محلی روستاها را شناسایی کرده و از ظرفیت فضای مجازی برای معرفی و تبلیغ آنها نهایت استفاده را ببرند.
وی با بیان اینکه صنایع دستی چینی با وجود مسافت بسیار طولانی با قیمت های پایین در مناطق مختلف کشور حتی روستاهای ما به فروش می رسد، گفت: دختران و زنان روستایی باید برای تهیه صنایع دستی و فرآورده های دامی و کشاورزی مرغوب و منحصربفرد داخلی به منظور عرضه به گردشگران آموزش های لازم را ببینند.
وی اضافه کرد: صنایع دستی به خصوص در روستاها ظرفیت بسیار بالایی برای ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری در دسترس ما قرار داده اما از آن غافل هستیم.
معاون استاندار ایلام افزود: گردشگری پس از نفت و خودروسازی برترین صنعت دنیاست و هم اکنون رقابت جهانی از فروش نفت به سمت جلب گردشگران تغییر کرده است.
پولادی خاطر نشان کرد: ایران از نظر جاذبه های طبیعی جز 10 کشور برتر دنیا و از نظر آثار تاریخی جز پنج کشور برتر دنیاست و قابلیت های زیادی برای جلب گردشگران برخوردار است اما بدلایلی در زمینه آمار گردشگران در ردیف آخرین کشورهای جهان قرار دارد.
وی تاکید کرد: باید تلاش شود علت نبود موفقیت در جلب گردشگران بررسی و آسیب شناسی شود آن هم با وجود اینکه در کشوری زندگی می کنیم که نرخ بیکاری بالایی دارد.
به گفته پولادی، به ازای هر گردشگر داخلی و خارجی پنج شغل ایجاد می شود زیرا توسعه گردشگری به رونق مشاغل دیگر از ساده تا تخصصی منجر خواهد شد و می تواند معضل بیکاری در کشور و استان ایلام را حل کند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: این استان در زمره پنج استان برتر کشور از نظر جاذبه های تاریخی و طبیعی قرار دارد اما ظرفیت های آن حتی برای مردم خود استان نیز ناشناخته است.
پولادی اضافه کرد: این استان از نظر جلب گردشگران مذهبی رتبه بسیار خوبی دارد و وجود مرز بین المللی مهران و همسایگی با کشور عراق نیز فرصت مناسبی برای جلب گردشگران عراقی است.
وی یادآور شد: امنیت بالا و زمان و هزینه بسیار کم سفر به استان ایلام شرایط بسیار مناسبی برای گردشگران عراقی است و با توجه به اینکه آنها بسیار علاقمند هستند باید شرایط لازم برای اقامت آنها در روستاهای استان را فراهم کرد.
وی ابراز امیدواری کرد ظرفیت های بالقوه استان ایلام برای جلب گردشگران داخلی و خارجی بالفعل شود و مردم این استان از مزایای بسیار زیاد صنعت گردشگری در ایجاد اشتغال، درآمد و رفاه عمومی بهره مند شوند.
همایش دهیاران استان ایلام با رویکرد توسعه گردشگری روستایی با حضور دهیاران روستاهای سراسر این استان و جمعی از مسئولان در مجتمع فرهنگیان شهر ایلام برگزار شد.
احیای صنایع دستی روستاهای استان، شناسایی ظرفیت اقامتی واحدهای بوم گردی، بررسی قابلیت های صنایع دستی روستاها، استفاده از توان جوامع محلی در راستای توسعه گردشگری روستایی و افزایش شرکت جوامع محلی در حفظ آثار تاریخی از محورهای این همایش است.
استان ایلام در غرب کشور با 585 هزار نفر جمعیت، 10 شهرستان، 25 شهر و 680 روستا دارد. 
این استان با برخورداری از یک هزار و 500 جاذبه تاریخی و طبیعی و بافت زندگی سنتی و عشایری از مناطق مستعد کشور برای توسعه گردشگری به خصوص گردشگری روستایی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز