در چهارمحال و بختیاری رخ داد؛

اعتراض دامداران به نرخ شیر در استان

۱۳۹۵/۰۲/۲۶ - ۱۵:۰۴:۲۴
کد خبر: ۴۰۵۳۸۶
اعتراض دامداران به نرخ شیر در استان
دامداران چهارمحال و بختیاری به نرخ مصوب قیمت شیر در این استان اعتراض کردند.

به گزارش برنا از شهرکرد؛ با توجه به تجمع دامداران در سازمان تعاون روستایی و جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، مدیرکل تعاون روستایی این استان اظهار کرد: مطالبات دامداران درمورد نرخ خرید شیر است و مطالبه ریالی وجود ندارد.

عباس سیاح تصریح کرد: قیمتی که شرکت‌های لبنی استان برای خرید شیر می‌پردازند حدود یک‌هزار و 50 تومان برای هر لیتر است که با قیمت مصوب اختلاف دارد.

وی گفت: قیمت مصوب شیر بیش از یک‌‌هزار و 400 تومان برای هر لیتر است و در استان‌های همجوار نیز به قیمت تضمینی یک‌هزار و 350 تومان برای هر لیتر خریداری می‌شود.

مدیرکل تعاون روستایی استان افزود: شرکت‌های لبنی دیگر استان‌های همجوار شیر را با قیمتی بالا به کارخانه‌‌های استان می‌فروشند و شیر دامداران استان را به قیمت مصوب نیز خریداری نمی‌کنند.

سیاح با اشاره به اینکه امور دام جهاد کشاورزی مسئول اصلی رسیدگی به این موضوع است، خاطرنشان کرد: این سازمان باید وارد کار شود و موضوع را به وزات‌خانه انتقال دهد و تا وقتی این امر صورت نگیرد نمی‌توان به بهبود قیمت خرید شیر از دامداران استان امیدوار بود.

مدیرکل تعاون روستایی تصریح کرد: اکثر دامداران معترض از شهرستان شهرکرد هستند و این شهرستان بیشترین میزان دامداری و تولید شیر و گوشت قرمز را در استان دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز