خرید بیش از یک هزار تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان ایلامی

۱۳۹۵/۰۲/۲۷ - ۰۹:۰۰:۴۱
کد خبر: ۴۰۵۵۰۶
خرید بیش از یک هزار تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان ایلامی
مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام گفت: از ابتدای فصل برداشت تا کنون یک هزار و 814 تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان ایلامی به صورت تضمینی خریداری شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا-ایلام-کامران سلیمان پور اظهار کرد: برای این مقدار کلزا 37 میلیارد ریال مطالبات کلزاکاران استان پرداخت شده و کشاروزان ایلامی در حال حاضرهیچ گونه مطالبه ای در خصوص فروش تضمینی این محصول به شرکت غله و خدمات بازرگانی استان ندارند.

وی با بیان اینکه عملیات خرید این محصول همچنان ادامه دارد، اضافه کرد: این میزان کلزا از کشاورزان شهرستان های جنوبی استان خریداری شده که عمده آن متعلق به شهرستان دهلران است.

سلیمان پور یادآور شد: چهار مرکز خرید در شهرستان های دهلران، مهران، آبدانان و دره شهر وظیفه خرید و ذخیره سازی دانه روغنی کلزای کشاورزان در این شهرستان ها را بر عهده دارند.

 در ابتدای فصل برداشت پیش بینی ها از برداشت شش هزار تن محصول کلزا حکایت داشت که بارش های خسارت زای تگرگ در اواخر فروردین ماه سال جاری که موجب بروز خسارت های زیادی به اراضی کشت کلزای استان شد سطح برداشت این محصول را به سه هزار تن کاهش داد.
چندی پیش حشمت زرین جوب مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی ایلام در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از مجموع پنج هزار و 126 هکتار اراضی زیر کشت کلزا در استان، 2هزار و 50 هکتار آن معادل سه هزار تن در اثر بارش تگرگ دچار خسارت شد و میزان برداشت این محصول را تا حد قابل توجهی کاهش داد.

پنج هزار و 126 هکتار از اراضی کشاروزی استان ایلام شامل 2 هزار و 166 هکتار اراضی آبی و 2 هزار و 960 هکتار نیز اراضی دیم در سال زراعی جاری به کشت کلزا اختصاص یافته است.
نظر شما