شش هزار خادم افتخاری در قم آماده خدمت رسانی به زائران در نیمه شعبان هستند

۱۳۹۵/۰۲/۲۷ - ۰۸:۳۵:۵۸
کد خبر: ۴۰۵۵۲۸
شش هزار خادم افتخاری در قم آماده خدمت رسانی به زائران در نیمه شعبان هستند
معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران گفت: شش هزار خادم افتخاری در قم برای سرویس دهی و خدمات رسانی به زائران در نیمه شعبان آماده هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، احمد حاجی زاده در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار داشت: همچنین علاوه بر خادمان افتخاری، نیروهای رسمی و قراردادی مسجد مقدس جمکران نیز در ایام نیمه شعبان در خدمت زائران و شیفتگان حضرت مهدی موعود(عج) هستند.

وی در ادامه با اشاره به دائر شدن موقتی یک بیمارستان از روز دوشنبه هفته جاری در جمکران، تصریح کرد: تیم پزشکی و نیروهای امدادی در جریان برگزاری آیین های نیمه شعبان حضور خوبی در این مکان مقدس خواهند داشت.

وی همچنین با اشاره به برگزاری مانور بزرگ امداد و درمان با حضور نیروهای استانی و خادمان مسجد طی هفته جاری اظهار کرد: کلیه آموزش های راجع به مدیریت بحران و مسائل امنیتی داده خواهد شد و تلاش خواهیم کرد بر اساس توانمندی ها و ظرفیت هایی که در اختیار داریم، فضای خوب و مفرحی را برای زائران ایجاد کنیم.

معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران همچنین با اشاره به تحلیل ها و ارزیابی های صورت گرفته از عملکرد ستاد تسهیلات نیمه شعبان در دو سال گذشته، تصریح کرد: در پی این اقدام 42 مورد نقص و کمبود در خصوص موضوع های داخلی مسجد شناسایی و تمهیدات و تدابیر لازم برای رفع آنها اندیشیده شده است.

حاجی زاده همچنین با بیان اینکه تولیت جمکران برنامه ریزی های خود برای پذیرایی از زائران نیمه شعبان را با تشکیل جلسه های ستاد مناسبت ها از حدود دو ماه قبل آغاز کرده است، اضافه کرد: مسئولان قم اهتمام خوبی برای خدمتگذاری به زائران دارند، ولی مسئولان کشوری آن رویکردی که باید نسبت به این مانور بزرگ شیعی و اجتماع عظیم مردمی داشته باشند را ندارند و به جز چند دستگاه خاص مانند نیروی انتظامی، سپاه پاسدارن و هلال احمر تاکنون به لحاظ ملی هیچ کمکی صورت نگرفته است.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان کشوری باید رویکرد متفاوتی را نسبت به جشن های نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران داشته باشند، نقش اصحاب رسانه را در این زمینه مهم توصیف کرد و افزود: همه دستگاه های اجرایی استان باید تلاش کنند تا مسئولان کشوری خود را در ایام نیمه شعبان به قم دعوت کنند، چرا که حضور آنها در این مراسم نقش عمده ای در تغییر نگرششان ایفا خواهد کرد.

حاجی زاده با بیان اینکه تمام هزینه های مسجد جمکران از محل کمک ها و نذورات مردمی تامین می شود، تصریح کرد: یکی از مهمترین خلاهایی که در بحث ستاد تسهیلات زائرین نیمه شعبان وجود دارد، تشکیل نشدن کمیته فرهنگی است.

وی با اذعان به اینکه کمیته فرهنگی که باید بیشتر از سایر کمیته ها تشکیل جلسه داده باشد، حتی یک جلسه هم برگزار نکرده و این مساله واقعا جای تاسف است، تصریح کرد: به طور حتم جمعیت عظیم دو میلیون نفری که در این ایام وارد قم می شوند، بواسطه بینش های عمیق دینی که در نزد آنها وجود دارد، ظرفیت بسیار خوبی برای اقدام های فرهنگی محسوب می شوند، از این رو دستگاه های فرهنگی باید از این ظرفیت به بهترین نحو بهره برداری کنند. 

یکشنبه دوم خردادماه امسال مصادف با نیمه شعبان سالروز ولادت با سعادت حضرت ولی عصر(عج) است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز