ناصر‌الدین گرامی عنوان کرد؛

منطقه اقتصادی دوغارون نقش ویژه ای در صادرات خراسان رضوی دارد

۱۳۹۵/۰۲/۲۸ - ۱۲:۱۹:۲۴
کد خبر: ۴۰۵۷۷۰
منطقه اقتصادی دوغارون نقش ویژه ای در صادرات خراسان رضوی دارد
مدیرعامل منطقه ویژه دوغارون از جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی به منظور سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه دوغارون خبر داد و گفت: در حال حاضر منطقه اقتصادی دوغارون نقش ویژه ای در صادرات خراسان رضوی دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، ناصر‌الدین گرامی در نشست خبری مدیرعامل منطقه ویژه دوغارون که در ساختمان ساپکو برگزار شد، اظهارداشت: برابر هماهنگی با مشاور طرح ‌فاز دوم به گونه‌ای که صنایع و واحدهای متقاضی و اولویت‌های مورد نظر رعایت شود در دست مطالعه و تهیه بود و از خرداد ماه  سال 95 امکان واگذاری به بخش خصوصی فراهم خواهد بود.

وی ادامه داد: پس از گذشت حدود 5 سال از اقدامات مختلف از بدو تاسیس منطقه برای تحصیل زمین تخصصی از ابتدای سال جاری با پیگیری فراوان موضوع مورد توافق قرار گرفت و بدین ترتیب در آخرین روزهای پایانی سال جاری بزرگترین مانع تحویل زمین و توسعه منطقه حل و فصل شد

مدیرعامل منطقه ویژه دوغارون در خصوص مزیت‌های محور شرق یادآور شد: توسعه بندر چابهار ، افزایش ضریب امنیت در منطقه، توسعه همه‌جانبه استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی و جنوبی از جمله مزیت‌های این محور است.

وی با اشاره به اینکه 50 درصد ترانزیت کالا از مرز دوغارون انجام می‌شود، اظهار کرد: 30 درصد مصرف کالای افغانستان از این مسیر تامین می‌شود و به همین دلیل مرز دوغارون به دلیل مسائل استراتژی یکی از معبرهای ترانزیتی است.

گرامی عنوان کرد: برای ساماندهی فعالیت‌های تولیدی با محور صادرات در این منطقه امکان جذب سرمایه‌گذار از افغانستان،‌ وجود زیرساخت‌های اصلی، ایجاد موقعیت‌های ممتاز جغرافیایی در منطقه صفر مرزی، ایجاد اشتغال در منطقه مرزی و توسعه امنیت پایدار از جمله اقدامات انجام شده است.

مدیرعامل منطقه ویژه دوغارون ضمن تاکید بر اینکه نرخ بیکاری در منطقه شرقی بیشتر از سایر مناطق است، افزود: با توجه به این موضوع ما نیازمند ایجاد اشتغال هستیم و هیچ راهکار دیگری وجود ندارد در همین راستا اهداف اصلی ما در منطقه دوغارون جذب سرمایه، حضور در بازار افغانستان، اشتغال پایدار، تامین هزینه‌های نیاز داخلی، ارتقای تکنولوژی، فرآوری و بسته‌بندی و انبارداری است.

وی اضافه کرد: با توجه به این که برنامه ششم توسعه چیزی به جز اقتصاد مقاومتی نیست و این امر بسیار حائز اهمیت است، همکاری‌های صورت گرفته در استانداری خراسان رضوی دو منطقه دوغارون و سرخس به عنوان اعضای کمیسیون اقتصاد مقاومتی تعیین شدند و ما امکان پیگیری امور خود را به صورت مستقیم از استانداری خواهیم داشت.

گرامی در خصوص سرمایه‌گذاری بخش‌های مختلف اظهار کرد: کسانی که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری هستند می توانند طرح‌های توجیهی خود را ارائه دهند و بعد از بررسی پروژه‌ها اراضی لازم به آن‌ها واگذار خواهد شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز