امروز رخ داد؛

فعالیت ۹۰سمن در حوزه جوانان / برگزاری دوره های تسهیل گری برای سمن های فعال در چهارمحال و بختیاری

۱۳۹۵/۰۲/۲۸ - ۱۷:۴۸:۵۱
کد خبر: ۴۰۶۳۲۱
فعالیت ۹۰سمن در حوزه جوانان / برگزاری دوره های تسهیل گری برای سمن های فعال در چهارمحال و بختیاری
مدیر کل امور بانوان استانداری چهارمحال و بختیاری از برگزاری دوره های تسهیل گری برای سمن های فعال در جهت رفع مشکلات و آشنایی اعضا با اهداف اساسی سمن ها در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از شهرکرد؛ فاطمه دوستی در نشست صمیمانه با سمن های فعال زیر مجموعه اداره کل ورزش و جوانان استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به نقش خوب و موثر آنها در برقراری ارتباط مابین جامعه و دولت گفت: اگر دولت بخواهد به تنهایی جوابگوی مشکلات و خواسته های شهروندان باشد موفق نخواهد بود لذا سازمان های مردم نهاد در زمینه های مختلف می توانند نقش بسیار موثری در رفع این مشکلات و برقراری تعامل مابین دولت و ملت ایفا کنند.

دوستی خاطرنشان کرد: عدم تشکیل سمن ها بر اساس نیاز های روز جامعه ، پایه ریزی فکری اشتباه در خصوص استخدام اعضای سمن ها در دولت و همچنین راه اندازی سمن ها برای کسب درآمد از مشکلات اساسی و طرز تفکر های اشتباه موجود در سمن ها می باشد که باید با برگزاری دوره های آموزشی این مشکلات اساسی حل شود .

مدیر کل امور بانوان استانداری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: برگزاری دوره های تسهیل گری با هدف کاهش مشکلات ، توان افزایی و هدفمند کردن تشکل های مردم نهاد در دستور کار دولت و همچنین مسئولین استان باید قرار گیرد که امیدواریم هرچه سریع تر این مشکلات رفع و سمن ها موفقیت چشمگیر تری در حوزه های فعالیتی خود داشته باشند.

وی با بیان اینکه سازمان های مردم نهاد باید خودجوش و با فکر کمک و هدف بخشی به شهروندان و بخصوص جامعه جوان ما فعالیت کنند افزود: باید اداره ورزش و جوانان استان چهارمحال و بختیاری سمن های فعال و موفق عضو دستگاه خود را شناسایی و به دیگر سمن ها و همچنین به مردم معرفی کرده تا الگویی برای سایر سازمان های مردم نهاد باشد.

دوستی ادامه داد: اعضای سازمان های مردم نهاد باید هدف خود را گسترده کنند و در سطوح مختلف ملی و بین المللی مطالعه کنند تا بتوانند موفق عمل کنند و سازمانی موفق خواهد بود که تمام اجزاء فعالیت آن با مردم گره خورده باشد .

وی گفت : تمام فعالیت های سازمان های مردم نهاد در ارتباطات و چگونگی تعامل آنها با اقشار مختلف مردم و همچنین دولت می باشد.

وی معرفی سمن های فعال در قالب بنر در سطح شهر ، برگزاری جلسات مختلف سمن ها در بین مردم و در فضای آزاد و همچنین راه اندازی خانه سمن در دانشگاه های استان در جهت مشارکت دانشجویان در فعالیت های مردم را از مهم ترین برنامه های موثر در پیشبرد اهداف ذاتی سازمان های مردم نهاد در سطح استان و حتی در سطح ملی برشمرد .

به گزارش برنا ؛ در حال حاضر نزدیک به 90 سازمان مردم نهاد با مدیریت جوانان در حوزه های متعدد در حال فعالیت در سطح استان چهارمحال و بختیاری می باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز