استاندار فارس

فرمانداران گزارش عملکرد خود در زمینه اقتصاد مقاومتی را باید ارائه دهند

۱۳۹۵/۰۲/۲۸ - ۲۲:۰۷:۱۹
کد خبر: ۴۰۶۳۹۱
فرمانداران گزارش عملکرد خود در زمینه اقتصاد مقاومتی را باید ارائه دهند
استاندار فارس گفت: فرمانداران استان موظفند حداکثر به صورت ماهانه گزارش عملکرد خود در زمینه اقتصاد مقاومتی را به استانداری ارائه دهند و این گزارش ها که به دقت ارزیابی خواهد شد، باید شامل مواردی مانند بهبود وضعیت فعالیت واحدهای تولیدی، تولید محصولات صادراتی، جذب سرمایه گذاری و ارتقای بهره وری باشد.
به گزارش خبرگزار ی برنا فارس به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، مهندس سید محمد علی افشانی در جلسه گردهمایی فرمانداران استان با بیان این که همه توان فرمانداران در سالجاری باید صرف رفع مشکلات مردم شود، اظهار داشت: باید تلاش کنیم وضعیت اقتصادی کشور بر مدار منطقی و درست گذشته برگردد.
وی شاخص ارزیابی فرمانداران را همانند گذشته میزان جذب سرمایه های بخش خصوصی اعلام کرد و ادامه داد: در شرایط پس از انتخابات باید تمام اولویت امسال فرمانداران، مسائل اقتصادی، جذب سرمایه گذاری و راه اندازی واحدهای صنعتی باشد.
وی با تاکید بر این که علیرغم محدودیت های فراوان، استان فارس دارای مزیت های زیادی است که باید مورد استفاده قرار گیرد، ادامه داد: با همت و تلاش فراوان می توان با استفاده از پتانسیل های استان در زمینه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بخش زیادی از مشکلات را رفع کرد.
استاندار فارس مدیریت را عامل اصلی موفقیت یا عدم موفقیت برشمرد و با بیان این که مدیریت در زمینه موفقیت سازمان بسیار نقش آفرین است، گفت: با وجود این که کارکنان و زیرمجموعه نتیجه نهایی را شکل می دهند اما خود مدیریت با داشتن چشم انداز مشخص و هدفداری، می تواند موجب موفقیت در کارها شود.
مهندس افشانی، اقتصاد مقاومتی را دارای شاکله ای اصلی دانست و با اشاره به این که چند موضوع اساسی در بندهای 24 گانه ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی وجود دارد، افزود: اگر بتوانیم به خوبی به موضوعات اساسی در سیاست های ابلاغی توجه کنیم سایر بخش ها نیز قابل دسترسی هستند.
وی یکی از موضوعات اساسی در سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی را درون زا بودن دانست و اظهار داشت: درونزا بودن بودن به این معنا است که از همه توان و امکانات داخلی کشور استفاده شود و منابع انسانی، فیزیکی و ارتباطات برای کمک به اقتصاد کشور مورد استفاده قرار گیرد.
وی با اشاره به این که آن چیزی که در کشور است و می توان به اقتصاد کمک کند، درون زا بودن است، تاکید کرد باید تکیه اقتصاد ما بر داشته داخلی باشد.
استاندار فارس برونگرا بودن را از جمله دیگر سیاست های اساسی در بندهای 24 گانه اقتصاد مقاومتی برشمرد و افزود: محصولات در کشور بر اساس داشته ها تولید می شوند و از فناوری نوین استفاده می کنند تا بتواند در بازار رقابتی دنیا جایگاهی برای خود داشته باشند.
مهندس افشانی با بیان این که دانش بنیان بودن یکی از سیاست های اساسی اقتصاد مقاومتی بوده و در دنیای امروز، بدون دانش سخن از اقتصاد، بی اساس است، اظهار داشت: دانش بنیان بودن به معنای استفاده از دانش بشری است و دانش تنها ثروتی است که مالکیت بر آن غیر ممکن است؛ زیرا متعلق به همه جامعه بشری است؛ مثلاً در دانش مهندسی امروز دنیا، خیام، خواجه نصیرالدین طوسی و سایر دانشمندان دنیا نقش دارند و این دانش هر روز در جایی از دنیا قرار دارد؛ کشوری که صاحب علم است زبانش زبان علم دنیا شود.
وی با اشاره به این که صادراتی بودن یکی دیگر از محورهای اساسی در اقتصاد مقاومتی است، افزود: برای این که بتوانیم در بازار جهانی نقشی ایفا کنیم باید محصولاتمان دانش بنیان و مبتنی بر نیاز بازار تولید شود.
استاندار فارس بهره وری در حوزه های مختلف از مسائل درون سازمانی تا بیرون از سازمان را حائز اهمیت دانست و تاکید کرد: در استان فارس باید به فکر بهره وری آب باشیم و به این منظور باید تمام روش های سنتی آبیاری را کنار گذاشته و از روش های نوین استفاده کنیم که در این راستا سال گذشته آبیاری در بیش از 10 هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان از شیوه های سنتی پرمصرف به روش های آبیاری نوین تغییر یافته است.
مهندس افشانی با تاکید بر این که تنها زمانی می توانیم در بازار جهانی رقابت کنیم که علم مبنای کار باشد، گفت: با وجود این که در گذشته کنترل کیفیت و تضمین کیفیت مورد توجه قرار داشته است؛ اما امروز سیستم مدیریت کیفیت را در کنار تضمین کیفیت مستقر کرده اند.
وی تصریح کرد: سرمایه گذاری هایی که انجام می شود باید از ابتدا به هدف صادرات صورت گیرد و بازار صادراتی آن باید هم اکنون مشخص شود تا بتوانند از تسهیلات صندوق توسعه ملی استفاده کنند.
استاندار فارس خواستار معنی دار شدن ارتباطات با سایر کشورها به ویژه کشورهای منطقه شد و با اشاره به گردهمایی مشترک استانداران و سفرای جمهوری اسلامی در کشورهای دیگر، افزود: با ارتباطات خوبی که از طریق سفرای کشور برقرار شده است هیات های اقتصادی خارجی متعددی در هفته های اخیر به کشور وارد شده اند که حاصل دیپلماسی به خصوص در شرایط پس از برجام است.
مهندس افشانی با بیان این که همه ارکان نظام در سطح شهرستان ها باید در زمینه اقتصاد مقاومتی با فرمانداران همکاری کنند، بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری در سطح ملی همه بخش های نظام باید با معاون اول محترم رئیس جمهور در زمینه اقتصاد مقاومتی همکاری کنند و در سطح استان ها نیز استانداران و در سطح فرمانداری ها نیز فرمانداران، مسئول هستند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از عملکرد فرمانداران در برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و صیانت از رای و نظر مردم، گفت: همچنان که قبل از انتخابات انتظار داشتیم انتخابات به گونه ای سالم و با آرامش و امنیت برگزار شد که فردای انتخابات، استان با هیچگونه مسئله امنیتی مربوط به انتخابات روبرو نبود.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز