مدیرکل سرمایه گذاری خارجی سازمان سرمایه‎گذاری ایران

امروز همه مکلف به جذب سرمایه‏‎گذاری خارجی هستند

۱۳۹۵/۰۳/۰۳ - ۱۴:۴۹:۳۲
کد خبر: ۴۰۶۴۳۶
امروز همه مکلف به جذب سرمایه‏‎گذاری خارجی هستند
احمد جمالی تصریح کرد: امروز همه مکلف به جذب سرمایه‏‎گذاری خارجی هستند زیرا این مهم یک تکلیف بزرگ است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیرکل دفتر سرمایه گذاری خارجی سازمان سرمایه‎گذاری ایران در کارگاه تخصصی قوانین و مقررات سرمایه‏‎گذاری خارجی و نحوه تأمین منابع مالی با بیان اینکه زیرساخت‌های حقوقی و قانونی در کشور 60 سال پیش فراهم شده است، اظهار کرد: ایران جزو پیشروترین کشورها در زمینه تدوین قوانین و مقرارت سرمایه‎گذاری خارجی است.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های قانونی و حقوقی برای جذب سرمایه‎گذاری از گذشته در ایران بوده و ارتقا یافته است، افزود: در برنامه‌ها و اسناد بالادستی به ویژه در بندهای اقتصاد مقاومتی، سرمایه‎گذاری خارجی مورد تأکید قرار گرفته است.

مدیرکل سرمایه گذاری خارجی سازمان سرمایه‎گذاری ایران با اشاره به اینکه در حال حاضر مدیران جامعه موظف هستند برای تحقق بندهای اقتصاد مقاومتی از جمله سرمایه‎گذاری خارجی صادرات‎گرا اقدامات لازم را انجام دهند، تصریح کرد: امروز همه مکلف به جذب سرمایه‏‎گذاری خارجی هستند زیرا این مهم یک تکلیف بزرگ است.

وی ادامه داد: سرمایه‎گذاران خارجی در ایران بر اساس قانون می‌توانند از طریق قوانین تعریف شده شامل BOT و سایر روش‌های متداول اقدام به سرمایه‎گذاری کنند.

جمالی با اشاره به اینکه محدودیتی درحوزه سرمایه‎گذاری خارجی در بخش‎های مختلف اقتصادی درکشور وجود ندارد، خاطرنشان کرد: سرمایه‏‎گذاران خارجی می‌توانند بدون محدودیت اقدام به تشکیل شرکت به صورت مالکیت صددرصدی کنند و در نتیجه اقدام به خرید زمین و انجام پروژه به استناد قانون نمایند.

وی با بیان اینکه محدودیتی برای حجم سرمایه‎گذاری و ورود آن به کشور به شیو‌ه‌های مختلف وجود ندارد، گفت: محدودیت‌هایی که وجود داشته و یا در اذهان مختلف شکل گرفته دیگر وجود ندارد.

مدیرکل سرمایه‎گذاری خارجی سازمان سرمایه‌گذاری ایران با اشاره به اینکه اولویت ما انتقال تکنولوژی است، اظهار کرد: کمک به سرمایه‎گذاران داخلی، دسترسی به بازارهای خارجی، کمک به بنگاه‎های داخلی برای افزایش صادرات، کمک به عمران کشور و... از جمله اولویت‌های ما در جذب سرمایه‎گذاری خارجی است.

وی با بیان اینکه جذب سرمایه‎گذارخارجی به تنهایی برای کشور کافی نیست، افزود: امروز که تمایل به سرمایه‌گذاری خارجی در کشور افزایش یافته و تمرکز هیأت‌های خارجی به بنگاه‌های اقتصادی است ما باید فرصت‌های سرمایه‎گذاری در کشور را تدوین و ارائه کنیم.

جمالی با تأکید بر اینکه تهیه و تدوین فرصت‌های سرمایه‎گذاری مهمترین اقدام مدیران استانی است، تصریح کرد: اگر ظرفیت‌های بالقوه فراوانی برای تولید و توزیع بین‎المللی داریم، باید پروژه‌های مختلفی در پایین‌ترین سطوح تا بالاترین سطح را تعریف کنیم.

وی با بیان اینکه همدان یکی از استان‌های مطلوب و دارای ظرفیت بالقوه سرمایه‎گذاری است که از کشورهای اروپایی برجسته نیز غنی‌تر است، ادامه داد: همدان را  می‌توان به بهشت سرمایه‎گذاری ایران تبدیل کرد و برای تحقق آن باید تلاش کنیم این ظرفیت‌ها را ارائه دهیم.

مدیرکل سرمایه‎گذاری خارجی سازمان سرمایه‎گذاری ایران با اشاره به اینکه همدان یکی از بهترین استان‌‎های کشور و دارای بیشتر جاذبه‌های سرمایه‎گذاری است، خاطرنشان کرد: فرصت‌های سرمایه‎گذاری را از سطح روستا، شهر و استان گردآوری، شناسایی، پالایش و به زبان بین‎المللی به دنیا معرفی کنیم.

وی گفت: امروز که بسترهای قانونی لازم فراهم شده و مدیران مکلف به جذب سرمایه‎گذاری خارجی هستند، وقت آن رسیده که فرصت‌های مناسب استان را در  شرایطی که هیأت‌های اقتصادی خارجی وارد استان می‌شوند، ارائه دهیم.

جمالی با بیان اینکه سرمایه‎گذاری خارجی یک منشور است که وجه‌های مختلفی دارد، اظهار کرد: اگر سرمایه‎گذاری خارجی را مدیریت و سازماندهی صحیح کنیم از آثار نامطلوب آن در امان بوده و از جنبه‌های مثبت آن بهره‌برداری خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‎گذاری خارجی یک ابزار توسعه است، افزود: باید به دنبال استفاده مناسب و مطلوب از سرمایه‎گذاری خارجی در راستای تأمین منابع کشور باشیم و نباید این فرصت را از دست بدهیم.

مدیرکل سرمایه‎گذاری خارجی سازمان سرمایه‏‎گذاری ایران با بیان اینکه فرصت‌های سرمایه‏‎گذاری را جمع‎آوری کرده و در قالب همایشی به سرمایه‎گذاران خارجی ارائه دهیم، تصریح کرد: لازمه تحقق مناسب سرمایه‏‎گذاری خارجی، همکاری و هماهنگی تمام دستگا‌های استان است.

وی با اشاره به اینکه با دانشگاه همدان طی انعقاد تفاهم‎نامه‌ای، همکاری نزدیک خواهیم داشت، ادامه داد: درحوزه نظری نیز گرایش سرمایه‎گذاری خارجی در دانشگاه بوعلی همدان در کنار اقدام عملی تدریس خواهد شد.

جمالی با بیان اینکه اگر هماهنگی بین دستگاه‌ها در استان در حوزه سرمایه‎گذاری خارجی نباشد، نتیجه مطلوب حاصل نخواهد شد، خاطرنشان کرد: مجوز سه ساله برای رفت و آمد سرمایه‎گذاران صادر خواهد شد تا بدون مشکل رفت و آمد داشته باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز