مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان قزوین:

ورزش قزوین نیازمند توجه و حمایت بیشتر است

۱۳۹۵/۰۲/۲۹ - ۱۱:۱۳:۴۱
کد خبر: ۴۰۶۶۰۵
ورزش قزوین نیازمند توجه و حمایت بیشتر است
مشهدی آقایی در جلسه شورای عالی ورزش استان قزوین تاکید کرد: با توجه به افتخاراتی که استان قزوین در حوزه ورزش به ویژه در سطح ملی کسب کرده نیاز است که حمایت‌های بیشتری از ورزش قزوین صورت بگیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، محمد مشهدی آقایی در جلسه شورای عالی ورزش استان قزوین با اشاره به توفیقات کسب شده در عرصه ورزش استان گفت: برخی مدال های کسب شده در ورزش استان قزوین برای اولین بار در تاریخ ورزش کشور بوده است که این افتخاری برای ورزش استان قزوین است و خوشبختانه با عملکرد مناسب در زمینه ورزش قهرمانی توانستیم تعداد مدال های خود را از 40مدال در سال93 به 108مدال در سال گذشته برسانیم.

مشهدی آقایی افزود: با توجه به افتخاراتی که استان قزوین در حوزه ورزش به ویژه در سطح ملی کسب کرده نیاز است که حمایت های بیشتری از ورزش قزوین صورت بگیرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین به انتخابات برگزار شده برای هیات ها طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: طی این مدت 12مورد مجمع انتخاباتی برگزار شد که 10مورد آن انتخابی و 2مورد آن عمومی بوده است.

مشهدی آقایی به آمار ورزشکاران استان قزوین که به تیم ملی دعوت شده اند پرداخت و تصریح کرد: 154ورزشکار قزوینی به تیم های ملی دعوت شدند که از این تعداد 75ورزشکار به رقابت های آسیایی اعزام شدند که این تعداد عضو تیم ملی در تاریخ ورزش استان کم نظیر است.

وی در ادامه تعداد باشگاه های استان را 314مورد عنوان کرد و افزود: تعداد اعزام ورزشکاران به مسابقات کشوری دو هزار و 536ورزشکار بوده است.

در تاریخ المپیک تنها دوره ای که کشور ایران توانست 6مدال در رده نوجوانان کسب کند، سال گذشته بود که در این دوره نیز تنها مدال طلا را یک نوجوان قزوینی به نام رامین صفویه کسب کرد.

وی افزود: در رشته ووشو نیز ورزشکار قزوینی در سال گذشته موفق شد صاحب مدال برنز المپیک شده و تنها مدال طلای ایران در رشته سنگ نوردی نیز از سوی یک جوان قزوینی کسب شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین با اشاره به مقام کسب شده در رشته تیر و کمان اضافه کرد: اسماعیل عبادی تیر و کمان دار آبیکی نیز موفق شد در بازی های آسیایی مدال طلای این دوره از مسابقات را از آن خود کند.

مشهدی آقایی ادامه داد: اواخر سال گذشته تیم جودو ایران نائب قهرمانی آسیا را کسب کرد که تنها مدال طلای این تیم نیز متعلق به یک جوان قزوینی است.

وی با اشاره به اعزام یک هزار و 105مورد از مربیان و داوران استان به مسابقات کشوری، تاکید کرد: کلاس های داوری، مربیگری و کارگاه های ورزشی 55مورد، تیم های حاضر در لیگ های مختلف 35تیم که 17تیم در لیگ برتر، 13تیم در دسته یک و پنج تیم در دسته دوم حاضر شدند.

مشهدی آقایی ادامه داد: ما در سال المپیک قرار داریم و ابتکار برگزاری چنین نشست هایی می تواند برای ورزش استان بسیار مطلوب و مفید واقع شود.

وی ادامه داد: برنامه های مناسبی برای حمایت از ستاد بازی های آسیایی، برگزاری المپیاد کارکنان دولت، المپیاد نوجوانان در سطح استان، تعیین و تکلیف تیم های لیگی، تجلیل از قهرمانان، المپیادهای کارگری و در نهایت تعیین وضعیت تیم فوتبال کاسپین را در دستور کار داریم.

مدیرکل ورزش استان قزوین در خاتمه سخنانش از حمایت و توجه استاندار قزوین برای جلسات تشکیل شورای عالی ورزش استان قزوین تشکر کرد.

دراین جلسه علایی مقدم معاون ورزشی و علوی معاون توسعه منابع انسانی اداره کل ورزش و جوانان توضیحاتی را به استاندار قزوین ارائه دادند.

اقایی2

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز