رییس هیات اقتصادی جمهوری آذربایجان:

۵۰۰ شرکت ایرانی در جمهوری آذربایجان فعالیت دارند

۱۳۹۵/۰۲/۲۹ - ۱۵:۰۹:۱۶
کد خبر: ۴۰۶۸۰۴
۵۰۰ شرکت ایرانی در جمهوری آذربایجان فعالیت دارند
جبارزاده گفت: همکاری با جمهوری آذربایجان فرصتی برای ورود به بازارهای بزرگ منطقه است.

استاندار آذربایجان شرقی گسترش همکاری‌های تجاری با جمهوری آذربایجان را فرصتی برای ورود به بازار بزرگ کشورهای حوزه قفقاز دانست و تاکید کرد که هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، دکتر اسماعیل جبارزاده در دیدار با هیات اقتصادی و تجاری جمهوری آذربایجان، اظهار داشت: در سال‌های اخیر روابط گسترده‌ای بین ایران و آذربایجان برقرار شده که برگزاری ده‌ها نشست بین مقامات دو کشور موید آن است.

وی افزود: اراده روسای جمهور دو کشور بر افزایش مناسبات در همه زمینه‌ها استوار است و طبیعی است که در این میان بخشی از این کار بر عهده ماست.

جبارزاده آمادگی کامل استان آذربایجان شرقی را برای توسعه روابط تجاری، صنعتی و همکاری‌های مشترک با جمهوری آذربایجان اعلام کرد و گفت: هیچ محدودیتی در این زمینه نداریم و بخش خصوصی و تجار ما آماده همه نوع همکاری با همتایان آذربایجانی خود هستند.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: در بحث تامین نیازمندی‌های دو کشور نیز می‌توانیم همکاری‌های گسترده‌ای داشته باشیم.

وی با اشاره به روابط خوب تجار آذربایجان با کشور روسیه، گفت: یکی از برنامه‌های ما در استان آذربایجان شرقی تصاحب بخشی از بازار چهار میلیارد دلاری روسیه از طریق صادرات محصولات تولیدی استان به ویژه محصولات کشاورزی به این کشور است که علاقمندیم در این زمینه از همکاری و همراهی دوستان آذربایجانی خود بهره‌مند شویم.

جبارزاده همچنین از هیات اقتصادی و تجاری جمهوری آذربایجان خواست در مدت اقامت خود در تبریز از ظرفیت‌های صنعتی و تولیدی استان آذربایجان شرقی به ویژه در بخش‌هایی مانند داروسازی، صنایع غذایی و خودروسازی بازدید کنند.

رییس هیات اقتصادی جمهوری آذربایجان و مدیرکل صنایع سنگین وزارت اقتصاد این کشور هم در این دیدار با اشاره به نقش تبریز در توسعه روابط ایران و جمهوری آذربایجان، از خدمات درمانی ارایه شده به اتباع کشورش در تبریز قدردانی کرد.

یعقوب حسن‌اف از فعالیت 500 شرکت ایرانی در جمهوری آذربایجان خبر داد و گفت: از افزایش حضور شرکت‌های ایرانی در کشورمان حمایت می‌کنیم.

مدیران شرکت‌های فعال در حوزه امور مالی و بانکی و تولید ماشین‌آلات استخراج نفت که این هیات را همراهی می‌کنند نیز با ارایه گزارشی از فعالیت‌های خود خواستار همکاری مشترک دوجانبه شدند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز