مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین خبر داد؛

افتتاح چند طرح گردشگری به مناسبت هفته میراث فرهنگی در قزوین

۱۳۹۵/۰۲/۳۰ - ۰۹:۱۸:۱۳
کد خبر: ۴۰۶۹۲۲
افتتاح چند طرح گردشگری به مناسبت هفته میراث فرهنگی در قزوین
مدیرکل میراث فرهنگی قزوین از افتتاح و کلنگ زنی چند طرح تفریحی-گردشگری به مناسب روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی در استان قزوین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، جواد حضرتی مدیرکل میراث فرهنگی قزوین در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که در مدرسه تاریخی امید برگزار شده بود، برنامه های این اداره کل را در هفته میراث فرهنگی تشریح کرد و گفت: به مناسبت هفته میراث فرهنگی چند طرح توریستی و گردشگری استان به بهره برداری می رسد.

وی افزود: یکی از طرح های گردشگری، ساخت فاز اول مجموعه بزرگ نمونه گردشگری باغ تابان در غرب روستای رشتقون می باشد که در زمینی به مساحت 45هکتار به بهره برداری خواهد رسید.

حضرتی با بیان اینکه عملیات احداث منطقه نمونه گردشگری باغ تابان در سه فاز پیش بینی شده است، تصریح کرد: این مجموعه دارای فضاهای اقامتی، تفریحی و صنایع دستی است که اعتبار اولیه آن 150میلیارد تومان پیش بینی شده و برای تکمیل این پروژه 220میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

مدیرکل میراث فرهنگی قزوین از افتتاح هتل سه ستاره در بویین زهرا خبر داد و گفت: در خصوص احداث هتل در استان اقدامات لازم انجام شده و هتل سه ستاره آپادانا سرام در محور بویین زهرا برای ارائه خدمات به صنعتگران و گردشگران افتتاح می شود.

حضرتی تشریح کرد: این هتل با ۲۸سوئیت راه اندازی می شود و طرح احداث زمین گلف و ایجاد ظرفیت شترسواری برای جذب گردشگر هم در این محدوده به مرحله اجرا درآمده است.

حضرتی از دیگر طرح های گردشگری به راه اندازی سایت موزه سگزآباد اشاره کرد و گفت: این سایت موزه یک منطقه گردشگری سرپوشیده می باشد که قبل از استان ما در ترکیه این طرح اجرایی شده و بعد از آن در ایران نیز در شهر سوخته این سایت موزه عملیاتی شد.

وی از دیگر برنامه های این اداره، آشنا کردن کودکان با نحوه کاوش ها به منظور نهادینه کردن فرهنگ صیانت از میراث فرهنگی یاد کرد و گفت: در این برنامه در نظر داریم کودکان را با نحوه کاوش ها، مرمت و تعمیر بناها و نگهداری اشیا در موزه ها آشنا کنیم تا بتوانیم با این کار در ذهن آینده سازان کشور به خوبی نقش بسته و تاثیرگذار باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اذعان کرد: طرح باستان شناسان کوچک، مرمت گران کوچک، موزه داران کوچک در این هفته اجرا می شود که با آموزش و پرورش هماهنگی لازم صورت گرفته تا دانش آموزان ابتدایی علاقمند در این کار مشارکت کنند.

وی افزود: در این برنامه ها، کودکان را با میراث فرهنگی، نحوه حضور در موزه ها، حفاری های غیرمجاز و زیان های آن آشنا می کنیم تا هم در بازدیدهای رایگان بناهای تاریخی و موزه ها را ببینند و هم نسبت به صیانت از آنها احساس مسئولیت کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین در پایان، حمایت و تشخص بخشیدن به سرمایه گذاران حوزه گردشگری را از سوی دولت حائز اهمیت خواند و تاکید کرد: آمادگی و حضور بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری و ورود به عرصه گردشگری از عوامل مهم در تقویت زیرساخت های گردشگری و رونق و توسعه این صنعت به شمار می آید و بی تردید سرمایه هر سرمایه گذار جدا از مبالغ ریالی و ارزی، بخشی از سرمایه گسترده و غنی اجتماعی محسوب شده که در سرعت بخشیدن به چرخه رونق اقتصادی در قلمرو اقتصاد گردشگری بسیار تاثیرگذار است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز