شهردار منطقه ۵ تبریز:

بزرگترین پروژه سرمایه گذاری شهرداری منطقه ۵ تبریز پروژه هتل لاله است

۱۳۹۵/۰۳/۰۱ - ۰۸:۰۸:۲۳
کد خبر: ۴۰۷۳۷۰
بزرگترین پروژه سرمایه گذاری شهرداری منطقه ۵ تبریز پروژه هتل لاله است
هوشیار گفت: با توجه به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018، پروژه هتل لاله می تواند در جذب و اسکان گردشگران و توسعه زیرساخت های گردشگری نیز نقش موثری ایفا کند.

اطلاع رسانی در زمینه فعالیت های هر یک از واحدها و نهادهای وابسته به شهرداری علاوه بر این که شهروندان را در جریان فعالیت های مربوط به عمران و آبادی شهر قرار می دهد، حس تعامل، همکاری و مشارکت را نیز در آنان تقویت می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، شهرداری منطقه 5 تبریز که بخشی از شرق شهر را در بر می گیرد، به لحاظ وسعت دومین رتبه را بین مناطق شهرداری داراست و اگر بر اساس طرح تفصیلی و جامع شهر تبریز، توسعه شهر از این سمت  صورت گیرد در اینصورت رتبه اول وسعت از آن منطقه 5 خواهدبود.

بیش از 4 سال است که یعقوب هوشیار، مدیریت شهرداری منطقه 5 تبریز را بر عهده دارد و نگاهی اجمالی به سابقه کاری وی در این مدت نشان می دهد که منطقه 5 گام های استواری در راستای توسعه برداشته است.

شهردار منطقه 5 در گفتگوی خود با خبرنگاران به این نکته اشاره دارد و می گوید: موفقیت هایی که در زمینه افزایش بودجه تا 7 برابر و پرداخت بدهی های منطقه به دست آورده ایم در سایه سیاست های ابلاغی شهردار و همکاری وتلاش پرسنل خدوم و سخت کوش منطقه بوده است.

وی، بخش دیگری از سخنان خود را به فعالیت های عمرانی در حوزه شهرداری منطقه 5 اختصاص می دهد و می افزاید: مهم ترین پروژه فرامنطقه ای ما پروژه بلوار دو کمال است که با اعتباری نزدیک به 200میلیارد ریال فاز اول آن به بهره برداری رسید و اکنون فاز دوم آن به سرعت در حال اجراست و همت کرده ایم که فاز 2 این پروژه را تا پایان سال جاری به اتمام برسانیم و به وعده ای که به صورت ویژه به اهالی بارنج برای توانمندسازی این منطقه داده ایم، جامه عمل بپوشانیم.

شهردار منطقه 5، اجرای طرح های فضای سبز را نیز یکی دیگر از اولویت های کاری خود می داند و طرح جنگلکاری در آرپادره سی را مهم ترین طرح این حوزه معرفی می کند که علاوه بر افزایش سرانه فضای سبز در تبریز، امکانات رفاهی وتفریحی خوبی را نیز شامل خواهد شد.

همچنین در زمینه اقدامات فرهنگی و توسعه زیرساخت های فرهنگی برای شهروندان ساکن در منطقه، شهرداری منطقه 5 با متوسط احداث یک واحد فرهنگی در هر سال توانسته به عنوان منطقه ای نمونه در امور فرهنگی، بین مناطق شهرداری شناخته شود در این راستا و برای نمونه، فرهنگ سرای فرشته، فرهنگ سرای استانداری، قرائت خانه باغمیشه و فرهنگ سرای پارک بانوان را می توان ذکر کرد و فرهنگ سرای مصلا که برای احداث در سال جاری در نظر گرفته شده است.

بزرگترین پروژه سرمایه گذاری شهرداری منطقه 5، پروژه هتل لاله است که طبق استانداردهای جهانی یکی از بهترین و مجهزترین مراکز اقامتی تبریز محسوب می شود و قرار است طی روزهای آتی به بهره برداری برسد.

به گفته شهردار منطقه 5، با توجه به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018، این پروژه می تواند در جذب و اسکان گردشگران و توسعه زیرساخت های گردشگری نیز نقش موثری ایفا کند.

اما هوشیار به نکته مهمی اشاره می کند و می گوید: شهرداری منطقه 5 تبریز در اجرای پروژه های خود از تسهیلات بانکی استفاده نکرده و تنها به درآمدهای خود اکتفا نموده است؛ حتی در حوزه غیرنقدی نیز شهرداری منطقه 5 تا 10 سال آینده توانسته خود را بیمه کند؛ در بعد جذب سرمایه های بخش خصوصی نیز این منطقه حدود 3000 میلیارد ریال سرمایه بخش خصوصی را نیز در پروژه های مختلف خود به کار گرفته است.

شهردار منطقه 5، در توضیح اهم پروژه های عمرانی منطقه، مسیرگشایی های مرزداران به کوی نصر و باغمیشه به نگین پارک را بر می شمرد و تاکید می کند که تاثیر این دو طرح، علاوه بر رفاه و تردد آسان شهروندان ساکن در این مناطق، در تسهیل ترافیک منطقه نیز مشهود خواهدبود.

همچنین وی اضافه می کند که شهرداری منطقه، موفق شده یکی از ایستگاه های خط دو مترو را در باغمیشه تملک کند.

هوشیار بار دیگر با تکیه بر اهمیت تبریز 2018 و لزوم آماده سازی زیرساخت های فرهنگی، اجتماعی، خدماتی و گردشگری برای استقبال هر چه بهتر از گردشگران و مسافران داخلی و خارجی، عنوان می کند که شهرداری منطقه 5، در این زمینه نیز برنامه های دقیق و موثری دارد که عمده محور آن، ارتقای فرهنگ شهروندی در تمامی زمینه ها، اعم از ترویج مطالع و کتابخوانی، ترویج ورزش و اختصاص دوچرخه سواری با احداث مسیرهای ویژه، توانمند سازی بخش های کم برخوردار منطقه و از جمله منطقه بارنج به همراه اجرای طرح بدنه سازی ورودی شهر از سمت جاده تهران اقداماتی است که موجب تقویت زیرساخت های فرهنگی، عمرانی و گردشگری حوزه استحفاظی این منطقه خواهد شد.

بدنه سازی ورودی شهر در محدوده جاده تهران هم یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین طرح های عمرانی این شهرداری است که ضلع شمالی آن آزاد سازی شده و پاره ای اقدامات عمرانی هم در آن جا در حال اجرا است.

مدیریت بحران مورد دیگری بود که یعقوب هوشیار در باره آن سخن می گوید و عنوان می کند که اصلی ترین هدف برای احداث پارک آرپادره سی، با محوریت مدیریت بحران و اسکان اضطراری تعریف شده و به این پروژه علاوه بر یک مجموعه گردشگری و تفریحی به عنوان یکی از مکان های مورد توجه در مدیریت بحران نگاه شده است.

اما در شهرداری، اموری جدا از برنامه های عمرانی است که در عین طلب کار بسیار به دلیل در معرض دید نبودن آن چنان که باید مطرح نمی شوند؛ یعقوب هوشیار در این زمینه نیز می گوید: واحد املاک منطقه نیز سال های پرکاری را گذرانده و توانسته با تعیین تکلیف املاک سرگردان و بدون سند برای بیش از 70 درصد این املاک سند صادر کند و بدین ترتیب هم تکلیف شهروندان و هم تکلیف شهرداری را مشخص کند.

وی، به یکی از موضوعات مهم منطقه و هم چنین سطح شهر در زمینه پروژه های عمرانی می پردازد و حفظ و نگهداری از پروژه های عمرانی را یکی از دغدغه های اصلی برای مسوولین و حتی شهروندان می داند چرا که فرسودگی و مشکلات به وجود آمده در بنای یک پروژه، امکان تبدیل به یک بحران و پیشامد را دارد با این حال شهرداری تبریز و از جمله منطقه 5، در نظر دارد با ایجاد واحدهایی برای حفظ و نگهداری از پروژه های عمرانی، این مورد را نیز مدیریت کند.

شهردار منطقه 5 در خاتمه با اشاره به منشا مشکلات مدیریتی در شهرها و همچنین در تبریز، فقدان مدیریت واحد شهری را اساسی ترین مسئله مبتلا به شهرداری ها دانست و تاکید کرد وحدت مدیریتی در تمامی امور و به خصوص در حوزه مدیریت شهری همواره کارگشا است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز