استاندار قزوین:

شرایط بین المللی شدن دانشگاه ها باید فراهم شود

۱۳۹۵/۰۳/۰۱ - ۱۰:۲۷:۵۷
کد خبر: ۴۰۷۴۷۲
شرایط بین المللی شدن دانشگاه ها باید فراهم شود
فریدون همتی در همایش آینده پژوهی گفت: کشوری که دانشگاه های پیشرو، خلاق و کارآفرین نداشته باشد قادر به تاثیرگذاری و ایفای نقش در عرصه جهانی نیست.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، فریدون همتی استاندار قزوین در همایش آینده پژوهی که در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) برگزار شده بود اظهار داشت: آینده پژوهی و اهمیت بین المللی شدن دانشگاه ها موضوعی است که باید مورد توجه و تامل قرار گیرد و آمادگی لازم در دانشگاه ها برای ایفای نقش برجسته در عرصه رقابت جهانی و ارتقای علمی برای احیای گذشته پرافتخار کشور ایجاد شود.

استاندار قزوین عنوان کرد: تحولات به سمتی پیش می رود که دانشگاه ها نسبت به گذشته تغییرات چشمگیری داشته و دیگر صرفا به انتقال دانش اکتفا نمی کنند بلکه به سمت کارآفرینی پیش می روند.

همتی با تاکید بر تربیت نیروهای کارآفرین در دانشگاه ها افزود: کشوری که دانشگاه های پیشرو، خلاق و کارآفرین نداشته باشد قادر به تاثیرگذاری و ایفای نقش در عرصه جهانی نیست.

وی خاطرنشان کرد: امروز دانشگاه ها تا اعماق شهرهای دوردست نیز پیش رفته اند و باید شرایط بین المللی را برای آن ها مهیا کنیم که الزامات و توجه های خاصی را می طلبد.

استاندار قزوین بیان کرد: با نگاه به اسناد بالادست باید ایران به جایگاهی برسد که رتبه نخست علمی و فناوری را در منطقه از آن خود کند؛ ضمن اینکه اقتصاد دانش بنیان به عنوان یک پدیده جدید و مهم مطرح است.

همتی ادامه داد: بین المللی شدن از چالش های پیش روی دانشگاه هاست که نمی توان از آن اجتناب کرد و باید در مسیر آن به خوبی پیش رفت. امروزه مرزهای جغرافیایی فاقد کارایی هستند و مرزها در اختیار علم و فناوری قرار دارد که از رهگذر آن فرصتی برای عالمان و پژوهشگران فراهم شده است تا از طریق آن، گذشته پرافتخار کشور را احیا کند.

وی افزود: عرصه دانشگاه ها باید این فرصت ها را بشناسند و خود را برای ایفای نقش مناسب در آن آماده کند.

استاندار قزوین در پایان یادآور شد: باید در کشور متناسب با سند چشم انداز نقش خود را در منطقه ایفا کنیم، در غیر اینصورت قدرت ماندن در حوزه های اقتصادی و فرهنگی را نداریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز